• یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400071107074
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های اردستان

افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: از ابتدای سال جاری میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری شهرستان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

سعید راعی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: نام دامپزشکی در جامعه امروزی فقط در درمان حیوانات خانگی خلاصه می شود در صورتی که دامپزشکی یکی از شاخص های مهم هر جامعه ای در بخش بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه و سلامت مواد غذایی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بررسی و مبارزه با بیماری های دام، طیور، آبزیان و... از مهم ترین وظایف علم دامپزشکی است، افزود: برنامه ریزی در خصوص موضوعات پیش‌گیری و آموزش بیماری‌ها از هدف گذاری‌های اصلی این سازمان است.

رئیس اداره دامپزشکی اردستان تصریح کرد: با افزایش واحدهای مرغ گوشتی شهرستان تعداد آنها به ۱۳۵ واحد با ظرفیت بیش از ۵ میلیون قطعه رسیده است و اردستان همچنان رتبه اول تولید گوشت مرغ در استان اصفهان را دارد.

راعی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری شهرستان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است، گفت: همچنین واحدهای مرغ تخم گذار و واحد پرورش پولت در شهرستان نیز افزایش داشته است.

وی با اشاره به راه اندازی مجدد گاوداری پنج هزار راسی اردستان، تصریح کرد: این واحد صنعتی بزرگ پروار بندی گوساله‌های نر، با هدف تولید گوشت قرمز حدود ۳۰ نفر اشتغال مستقیم و ۶۰ نفر به صورت غیرمستقیم را در شهرستان اردستان ایجاد کرده است و هم اکنون بزرگترین واحد پرواربندی کشور محسوب می شود.

رئیس اداره دامپزشکی اردستان با اشاره به ۹۵ بازدید دوره ای شش ماه نخست امسال از واحدهای قصابی و مرغ فروشی های شهرستان، افزود: در این بازدیدها حدود ۶۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز و سفید توقیف و ضبط شده است. همچنین در بازدید از رستوران‌های شهرستان ۱۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز و سفید معدوم شده است.

راعی با بیان اینکه ۱۳هزار رأس دام سبک بر علیه بیماری تب مالت تاکنون واکسینه شدند، گفت: همچنین ۱۱۵ هزار رأس دام سبک بر علیه بیماری طاعون و ۵۳۱ قلاده سگ بر علیه بیماری هاری به صورت رایگان واکسینه شدند.

وی افزود: با همکاری شبکه بهداشت و درمان و دهیاری روستاها، طویله و اصطبل ۱۱ هزار گوسفند و بز به مساحت ۳۹۹ هزار مترمربع سم پاشی شده است.

مشکلات کشتارگاه همچنان ادامه دارد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردستان در خصوص مشکلات کشتارگاه دام اردستان با بیان اینکه این کشتارگاه همچنان نواقصی دارد و شهرداری‌‎های اردستان و زواره باید نسبت به رفع آن اقدام کنند، گفت: نبود ماشین حمل گوشت، قرارداد ناظر بهداشت، مشکلات اتاق پیش سرد و پساب کشتارگاه از مشکلات اساسی این واحد است.

راعی با بیان اینکه شهرداری ها نباید به کشتارگاه به عنوان یک منبع درآمد نگاه کنند زیرا بحث سلامت مردم و بهداشت مواد غذایی مطرح است، خاطرنشان کرد: کشتارگاه دام در شهرستان درگیر یک سری حواشی شده است و یکسری افراد نمی‌خواهند مشکلات این واحد که با سلامت مستقیم مردم در ارتباط است برطرف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha