• جمعه / ۲۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400072316185
  • خبرنگار : 50448

استاندار بوشهر:

زیرساخت‌های منطقه ویژه شمال استان بوشهر تکمیل شود

زیرساخت‌های منطقه ویژه شمال استان بوشهر تکمیل شود

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر گفت: منابع مالی برای تکمیل زیرساخت‌های اساسی منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان تامین شود.

احمد محمدی‌زاده در بازدید سرزده از منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان در دیلم اظهار کرد:  شناسایی و سرمایه گذاری در ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان بوشهر از جمله منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان در شهرستان دیلم در مساحت بالغ بر ۳۹۰۰ هکتار برای صنایع پایین دستی نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی ضروری است.

 وی بر جدیت در پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان بوشهر و تامین منابع مالی برای تکمیل زیرساخت‌های اساسی منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان تاکید کرد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: پیگیری برای تامین خوراک گاز و نفت منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان از خط لوله ۵۶ اینچ انتقال گاز از شهرستان عسلویه در استان بوشهر به شهرستان آغاجری در استان خوزستان و مخازن ۱۰ میلیون بشکه‌ای ذخیره نفت در شهرستان دیلم انجام شود.

محمدی‌زاده بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار زیاد شمال و جنوب استان بوشهر در حوزه صنایع نفت و گاز، بهره‌مندی بیشتر مردم استان در حوزه اشتغال، درآمد، اقتصاد استان و اهمیت نقش مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مذکور در استان ضروری است.

منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان بوشهر در اراضی ملی شهرستان دیلم به مساحت بالغ بر ۳۹۰۰ هکتار جانمایی شده است که موافقت مصوبه مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان را در سال ۱۳۸۹ اخذ کرده امکان سرمایه گذاری احداث واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی در منطقه مذکور فراهم شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، برخی از زیرساخت‌های اساسی منطقه مذکور در قالب امکان فعالیت‌های کارگاهی فراهم شده و ضرورت توسعه و تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه شمال استان وجود دارد که در مصوبات سفر گنجانده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha