• دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400072618461
  • خبرنگار : 50219

مدیر کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌ و پرورش:

۸۰۰ هزار نفر اعضای انجمن اولیا و مربیان کشور با مدارس همکاری دارند

 ۸۰۰ هزار نفر اعضای انجمن اولیا و مربیان کشور با مدارس همکاری دارند

ایسنا/یزد مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: هم‌اکنون ۸۰۰ هزار نفر از والدین دانش آموزان به عنوان فرهیختگان کشور در این تشکل مراکز آموزشی کشور حضور فعال دارند و در چارچوب تحقق اهداف نظام آموزشی با مسئولان مدرسه به طور مستمر و داوطلبانه همکاری می کنند.

«نورعلی عباسپور» در مراسم تجلیل از مسئولان ۴۰ انجمن برتر اولیا و مربیان یزد که در سال تحصیلی گذشته با توجه به همکاری و پیگری امور واحدهای آموزشی و رفع نیازهای مدرسه حائز رتبه‌های برتر ملی و استانی شدند، افزود:  وی افزود: این اعضا در کنار کارکنان مدرسه، مربیان و فرهنگیان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها، تعامل و فعالیت صادقانه‌ای دارند.

وی در این مراسم که روز گذشته در مهریز برگزار شد، با بیان این که رویکرد وزارت آموزش و پرورش تقویت انجمن‌های اولیا و مربیان در واحدهای آموزشی است، ادامه داد: مطالبه‌گری خانواده‌ها از طریق اعضای شورای انجمن‌ها، نقش مهمی در تحقق اهداف آموزشی دارد.

عباسپور یکی از مهمترین دغدغه‌های موجود در آموزش و پرورش را وجود برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق در میان والدین دانش‌آموزان و افزایش آن ذکر کرد و گفت: باید برای پیشگیری از این معضل اجتماعی در کشور اقدام لازم از سوی کارشناسان صورت گیرد.

«محسن موحدی فرد» مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: نقش اولیا و نیز انجمن‌های اولیا و مربیان در مدارس بسیار مهم است و خوشبختانه در صورت نیاز انجمن به ورود اولیا در زمینه‌های مختلف، همیشه شاهد همکاری آنها در استان بوده‌ایم.

وی با بیان این که در این مراسم همکاران و دوستانی که در سطح استان و کشور دارای مقام شده‌اند، مورد تشویق قرار گرفتند، اظهار کرد: البته این نمودی از حرکت بزرگ انجمن اولیا مربیان استان یزد است و امیدواریم همچنان ادامه دار باشد.

همزمان با آغاز سال تحصیلی جاری ۲۸۵ هزار دانش آموز در دو هزار و ۱۷ مدرسه در ۱۰ هزار و ۹۸۷ کلاس درس از طریق آموزش‌های حضوری، غیرحضوری یا ترکیبی حضور پیدا کردند که این تعداد نسبت به سال تحصیلی گذشته ۱۷ هزار نفر افزایش دارد.  

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها سکونت دارند و از مجموع جمعیت روستایی ۹ هزار نفر عشایر هستند که عمدتا در خاتم و  ابرکوه زندگی می‌کنند.

۲۴ تا ۳۰ مهرماه در تقویم ایران هفته بزرگداشت اولیا و مربیان نامگذاری شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha