• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400080503757
  • منبع : نمایندگی ایلام

رئیس قرارگاه استانی مقابله با کرونا:

اجتماعات و ملاقات با بیماران کرونایی، از عوامل افزایش آمار ابتلا در ایلام

اجتماعات و ملاقات با بیماران کرونایی، از عوامل افزایش آمار ابتلا در ایلام

ایسنا/ایلام رئیس قرارگاه استانی مقابله با کرونا گفت: هرچند نیمی از مردم استان دوز دوم کرونا را تزریق کرده‌اند اما همچنان به دلیل برخی تجمعات مانند مراسم ختم و تجمع در آرامستان‌ها و ملاقات بیماران و عدم رعایت پروتکل‌ها در برخی مناطق شهری باز شاهد آمار بستری و ابتلا در استان هستیم.

رئیس قرارگاه استانی مقابله با کرونا گفت: تغییر وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان نگران کننده است و  باید علاوه بر واکسیناسیون ، رعایت پروتکل‌ها همزمان مد نظر باشد.

«جهانگیر رستمزاد» در نشست قرارگاه استانی کرونا اظهار کرد: هم اکنون بر اساس آمار وضعیت دوز اول و دوم واکسیناسیون در استان رشد خوبی داشته و با توجه به افزایش آمار واکسیناسیون نباید وارد پیک ششم کرونا شویم و هم‌اکنون برخی شهرستان‌ها مجدد از رنگ آبی به زرد و نارنجی در حال تغییر هستند که این مسأله باید بررسی شود.

رئیس قرارگاه استانی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه  باید رسانه‌ها و همه دستگاه‌های اجرایی و مدارس نسبت به پوشش کامل واکسیناسیون توجه کنند تا مجدد وارد پیک کرونا نشویم، تصریح کرد: اگر در برخی از مناطق از واکسیناسیون استقبال نمی‌شود، باید به مردم اطلاع‌رسانی شود و آنان در جریان واقعیت قرار بگیرند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سردخانه در بیمارستان‌های استان ضمن تقدیر از همراهی آنان خواستار همکاری و هماهنگی مدیر آرامستان ها با بیمارستان برای انتقال اجساد و جلوگیری از تجمعات شد و تاکید کرد: اکنون نیمی از مردم استان دوز دوم کرونا را تزریق کرده‌اند اما همچنان به دلیل برخی تجمعات مانند مراسم ختم و تجمع در آرامستان ها و ملاقات بیماران و عدم رعایت پروتکل‌ها در برخی مناطق شهری باز شاهد آمار بستری و ابتلا در استان هستیم.

وی در خصوص دورکاری زنان دارای فرزند دبستانی و مدت زمان کم دورکاری مادران باردار و زنان شیرده گفت: مکاتباتی با مرکز انجام می گیرد که وضعیت دورکاری این افراد در ستاد ملی مصوب شود تا ما بتوانیم به راحتی آن را اجرا کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام همچنین از مدیران مدارس خواست نسبت به پوشش دهی واکسیناسیون توجه ویژه داشته باشند تا بر اساس تصمیم ملی ستاد مدارس مقطع متوسطه در مدت زمان اعلامی بازگشایی شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha