• پنجشنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400082015524
  • خبرنگار : 50037

۸۰درصدتولیدکنندگان پوشاک استان همدان از شیوع کرونا آسیب دیدند

۸۰درصدتولیدکنندگان پوشاک استان همدان از شیوع کرونا آسیب دیدند

ایسنا/همدان رئیس اتحادیه خیاطان و تولید کنندگان پوشاک استان همدان با اشاره به ضربه سخت کرونا به تولیدکنندگان پوشاک استان  گفت:۷۰تا ۸۰درصد تولیدکنندگان پوشاک استان از شیوع کرونا متضرر شدند که در همین رابطه تسهیلات کرونایی نیز با سود ۱۲ درصد به برخی از  این واحدها پرداخت شد اما این تسهیلات پاسخگو نیست و کفاف نمی‌دهد.

سیدرضا حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: علاوه بر کرونا افزایش هزینه بیمه، کاهش بازار عرضه و تقاضا،تورم و ... نیز بر مشکلات تولیدکنندگان پوشاک و خیاطان استان افزوده است.

وی تصریح کرد:تولید کنندگان پوشاک استان همدان نیازمند حمایت بوده و پرداخت تسهیلات با سود کمتر قطعا از نقش موثری در به قوت خود باقی ماندن این واحدهای تولیدی برخوردار خواهد بود.
وی با بیان اینکه مشکلات موجود تولیدکنندگان پوشاک موجب شده تا برخی از واحدهای تولیدی پوشاک استان نسبت به ابطال پروانه کسب خود اقدام کنند، افزود: اتحادیه خیاطان و تولید کنندگان پوشاک استان همدان دارای ۱۲۰۰عضو با ۲۴رسته شغلی از جمله خشک‌شویی‌ها ،خیاطان و تولیدکنندگان پوشاک، تریکو دوزان،جوراب بافی و پیراهن دوزی‌ها بوده و در مجموع بیش از پنج هزار نفر در این  عرصه در حال فعالیت هستند.
وی تعداد واحدهای تولید پوشاک استان را ۵۰۰واحد برشمرد و تصریح کرد: استان همدان در تولید پوشاک از پتانسیل بالایی برخوردار بوده و خیاطان و تولیدکنندگان همدانی در کشور حرف برای گفتن دارند.
حسینی با بیان اینکه حمایت از تولید کنندگان پوشاک استان موجب آن خواهد بود که کارهای ارزنده‌تری را عرضه کنند، گفت: به هر میزان که به تولیدکنندگان پوشاک استان کار برای تولید ارائه شود تحویل می‌دهند و دارای محدودیت نیستند.
وی با اشاره به رتبه چهارم تا پنجم تولیدکنندگان پوشاک استان همدان در سطح کشور ،خاطر نشان کرد: ۳۰ تا ۴۰درصد از کار برش‌زده تهران توسط خیاطان و تولیدکنندگان استان همدان صورت می‌گیرد و بعد از انجام مجدد به تهران ارسال می‌شود که این امر حاکی از پتانسیل بالای خیاطان و تولیدکنندگان پوشاک استان همدان بوده که نباید از این پتانسیل غافل شد.

حسینی کمبود نیرو و شاگرد خیاط را از جمله مشکلات بسیاری از تولیدی‌های پوشاک این استان برشمرد و یاد آور شد: متاسفانه به دلیل کسادی بازار و تورم و نیز بالا بودن دستمزدها و کم بودن تولید و شیوع کرونا طی دو سال اخیر بسیاری از تولیدکنندگان پوشاک اقدام به تعدیل نیرو کرده‌اند ضمن اینکه بسیاری از شاگرد خیاطان نیز رغبتی برای این کار ندارند و نیروی کار در این زمینه کمتر شده است.
وی همچنین با بیان اینکه مواد اولیه و پارچه  تمامی تولیدات پوشاک استان تولید داخلی است، یاد آور شد: در حال حاضر تولیدات جوراب بافی منطقه غرب همدان به سلیمانیه، عراق و کرکوک  صادر می‌شود که قطعا حمایت از تولیدکنندگان همدانی زمینه توسعه هر چه بیشتر فعالیت تولید کنندگان پوشاک استان را رقم خواهد زد.

حسینی با بیان اینکه فضای عمومی بازار تولید و عرضه به علت بحران ویروس کرونا آسیب‌های زیادی دیده و برای ترمیم به اقدامات حمایتی نیاز دارد، اضافه کرد: اعطای تسهیلات بانکی با نرخ سود پایین یکی از راهکارهای حمایت دولت از واحدهای صنفی تولید کننده پوشاک است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha