• یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400082317501
  • منبع : نمایندگی مازندران

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد

ضرورت مشارکت تمامی نهادها در شناسایی و جذب افراد بیسواد در مازندران

 ضرورت مشارکت تمامی نهادها در شناسایی و جذب افراد بیسواد در مازندران

ایسنا/مازندران معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران گفت: آموزش و پرورش در شناسایی افراد بازمانده از تحصیل نیازمند همکاری و مشارکت همه نهادها است.

«داود تقی نیا» در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان ساری که در اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ساری برگزار شد، تصریح کرد: از آنجایی که بازماندگان از تحصیل به هر نحو، قشر آسیب‌دیده و آسیب ‌پذیر جامعه هستند، اگر به فکر حمایت از آن‌ها نباشیم به افراد آسیب‌رسان جامعه تبدیل می‌شوند.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت تمامی نهادها در شناسایی و جذب افراد بیسواد، خاطرنشان کرد: افراد بازمانده از تحصیل بیش از سایر اقشار جامعه مستعد ورود به موقعیت‌های آسیب‌زا هستند؛از این‌رو شناسایی، ثبت‌نام و پیگیری شرکت در کلاس، در مورد این جامعه هدف به دلیل پراکندگی جغرافیایی سکونت در مازندران باید با کمک‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی و مشارکت همه نهادها صورت گیرد تا حتی یک نفر از تحصیل و سواد جا نماند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مازندران پیش‌برد اهداف سوادآموزی را در گرو بهره‌مندی از حمایت همه‌جانبه‌ی سایر نهادها دانسته و تاکید کرد: توجه به شناسایی، جذب و نگهداشت بی‌سوادان و کم‌سوادان و تلاش در جهت تحت پوشش قرار دادن مراکزی همچون ندامتگاه‌ها که با مشارکت‌سایر نهادها انجام می‌شود امری بسیار مهم است، چرا که کسب سواد راهی بسیار کم‌هزینه برای مهار آسیب‌های اجتماعی و قانون‌پذیر شدن افراد است.

تقی‌نیا در ادامه با مشخص کردن محدوده‌ آمار و همکاری‌های مطالبه شده از سمت آموزش و پرورش و بیان دقیق و شفاف‌سازی خواسته‌ها جهت فعالیت در زیرمجموعه‌ی جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال، پشتیبانی و حضور نهادهای دعوت شده در جلسه را الزامی دانست. او همچنین گفت که فعالیت‌های سوادآموزی شامل دو قسمت افراد بی‌سواد (افرادی که فاقد مدرک سوم ابتدایی هستند) و افراد کم‌سواد (افرادی که فاقد مدرک پنجم ابتدایی هستند) می‌شود.

وی از نهادهای شرکت‌کننده در نشست خواستار همکاری همه‌جانبه شد و عنوان کرد: افرادی که در قسمت سواد دچار ضعف و نیازمندی‌اند از همین مردم شریف هستند که شایسته‌ی رشد می‌باشند. بنابراین فعالیت‌های مربوط به حوزه سوادآموزی نباید صرفا جهت رفع تکالیف قانونی باشد، بلکه بابد در راستای عملی بشردوستانه انجام گیرد و باید به خاطر داشته باشیم این رفتار قبل از اینکه الزام قانونی داشته باشد، نوعی الزام اجتماعی است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان در ادامه افزود: جهت رفع موانع مربوط به این مشکل اجتماعی جلسات متعددی برگزار شده و خواهد شد منتها در راستای رسیدن به باسوادی ۱۰۰درصدی نباید از نظارت بر فعالیت نهادها در ارتباط با این امور چشم‌پوشی کرد. بنابراین پیگیری جدی مصوبات ارائه شده در این جلسات به بهترین شکل ممکن  باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.