• شنبه / ۶ آذر ۱۴۰۰ / ۰۸:۰۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400090603739
  • خبرنگار : 50445

رئیس شورای اسلامی شهر بیان کرد؛

سکونت بالغ ۳۲۶ هزار نفر در حاشیه شهر زاهدان

سکونت بالغ ۳۲۶ هزار نفر در حاشیه شهر زاهدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: بالغ بر ۳۲۶ هزار نفر در حاشیه شهر زاهدان وجود دارد که شهرداری الزاما به این مناطق خدمات‌دهی می‌ کند.

سپاهی در گفت وگو با ایسنا - در خصوص کنترل پدیده حاشیه‌نشینی گفت: با توجه به حجم خشکسالی‌ها در سنوات گذشته و مهاجرت مردم از روستا و شهرهای اطراف به زاهدان، پدیده حاشیه‌نشینی بوجود امده که به یک معضل جدی در زاهدان تبدیل شده است.

وی بیان کرد: بالغ بر ۳۲۶ هزار نفر جمعیت در حاشیه شهر وجود دارد که شهرداری الزاما به این مناطق خدمات‌دهی می‌نماید و در مقابل عوارضی دریافت نمی‌کند.

وی گفت: مجموعه شهری در راستای رفع معضل حاشیه‌نشینی اقداماتی از قیبل بازسازی و بهسازی این مناطق در دستور کار دارد که می‌توان به اخد مجوز پروانه کار و سند رایگان، کمک بلاعوض ۲۵ میلیون تومانی،۵۰ میلیون تسهیلات بی‌بهره و... اشاره کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان به توزیع ناعادلانه کاربری‌ها و سرانه‌ها در این مناطق اشاره کرد و گفت: کاربری‌ها و سرانه‌ها با عدالت در این مناطق توزیع نشده است، عرصه‌ها توسط زمین‌خواران بزرگ متصرف می‌شود و سپس آنان به مردم عادی واگذار می‌نمایند که مشکلاتی برای مجموعه شهری در بر دارد.

وی با تاکید بر جمع‌آوری معتادان متجاهر بصورت اصولی در فصل سرما گفت: با توجه به اینکه در فصل سرما قرارداریم، می‌طلبد اقدامات اصولی در جهت جمع‌آوری معتادان و متکدیان متجاهر انجام شود.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در این راستا شهرداری اقدام به احداث و تجهیز یک گرمخانه با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر کرده است تا در فصل سرما از تلف شدن آنان جلوگیری نماید، می‌طلبد از ظرفیت تمامی نهادها و ارگان‌های همچون بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهداشت و... در جهت رفع این معضل اجتماعی استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha