• شنبه / ۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400090604378
  • خبرنگار : 50165

استاندار زنجان تاکید کرد

رشد کشاورزی استان زنجان از محل بهره‌وری‌

رشد کشاورزی استان زنجان از محل بهره‌وری‌

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: کشاورزی استان باید از محل بهره‌وری اتفاق بیفتد.

محسن افشارچی ظهر امروز (۶ آذرماه) در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان، با بیان اینکه این جلسه جزو یکی از مهم‌ترین جلسات استان محسوب می‌شود، اظهار کرد: وضعیت نشان می‌دهد که نباید در مسیر قبلی حرکت کرد و این به دلیل تکانه‌هایی است که به کشور وارد شده است.

وی با اشاره به بودجه مبتنی بر نفت کشور، افزود: این روش حرکتی و بودجه‌ریزی باید تغییر کند و به این مهم در سخنان رهبر معظم انقلاب نیز تاکید شده که باید راهکارهای عملیاتی و انعطاف‌پذیر برای تغییر بودجه‌ریزی مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: وقتی ثبات اقتصادی وجود نداشته باشد، سرمایه‌گذار به خاطر نامتعارف بودن وضعیت اقتصاد، علاقه‌ای برای حضور در این عرصه ندارد و این نداشتن رغبت سبب می‌شود که رشد اقتصادی بر اساس رشد سرمایه‌گذار اتفاق بیفتد.

نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه در قانون بودجه ۹۰۰۰ ردیف وجود دارد، تصریح کرد: ادارات و دستگاه‌ها توجه داشته باشند که هدف دریافت بودجه نیست، بلکه هدف باید رشد اقتصادی کشور با استفاده از بودجه‌های تخصیصی باشد. در حال حاضر میزان سرمایه‌گذاری منفی و رشد اقتصادی پایین است که اگر این روند همچنان ادامه یابد، مشکلات موجود عمیق‌تر می‌شود.

استاندار زنجان در رابطه برش استانی برنامه پنجم توسعه، یادآور شد: میانگین رشد اقتصادی در نظر گرفته شده برای کشور در این برنامه ۸ درصد است که میانگین در نظر گرفته شده برای استان زنجان ۸.۷ درصد است. همچنین در این برنامه تقسیم‌بندی‌هایی انجام‌شده که تمرکز در بخش خدمات باید بیشتر شود و رشد بخش کشاورزی از محل بهره‌وری باشد.

افشارچی با تاکید بر لزوم استفاده از بهره‌وری در رشد اقتصادی، خاطرنشان کرد: مسئولیت همه مدیران این است که با یکدیگر هماهنگ و همراه شود و مسائل به نفع مردم و جامعه حل شود. یکی از مشکلات استان که مدت‌ها حل آن طول کشیده، مسکن فرهنگیان است؛ برای حل مسائل این‌چنینی باید نگاه‌ها متفاوت شود. علاوه‌ بر آن افزایش سطح درآمد و رفاه خانوارها برای سال آینده مورد توجه مدیران باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha