• یکشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400090705291
  • خبرنگار : 50167

رئیس سازمان نظام پزشکی و رئیس شورای هماهنگی استان تاکید کرد

برخورد تعزیراتی با آرایشگاه‌ها و مطب‌های غیرمجاز در زنجان

برخورد تعزیراتی با آرایشگاه‌ها و مطب‌های غیرمجاز در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس سازمان نظام پزشکی و رئیس شورای هماهنگی استان زنجان گفت: با ۱۲ آرایشگاه و مطب غیرمجاز که در بحث پوست، زیبایی و مداخلات درمانی ورود پیدا می‌کردند توسط تکنسین‌های مجهول‌الحال انجام می‌شد، برخورد تعزیراتی شد.

محمد محرمی ظهر امروز (۷ آذرماه) در نشست خبری اظهار کرد: همه مراکز درمانی موظف به راه‌اندازی کارت‌خوان هستند تا به سامانه اداری دارایی و مالیات متصل شوند.

وی با بیان اینکه بیمه‌ها پاسخ‌گوی همه مشکلات به‌ خصوص نسخ الکترونیک نیستند، افزود: نسخ الکترونیک ۴۲ مورد ایراد دارد که نیازمند پیگیری و رفع آن بوده، زیرا مشکلات عدیده‌ای به وجود آمده است.

این مسئول با بیان اینکه متاسفانه مناسب‌سازی مطب‌ها یکی از چالش‌های موجود است که رصد می‌شود، تصریح کرد: این چالش یک مشکل کلان فضاسازی شهری بوده و طبق هماهنگی انجام شده با شهرداری قرار است یک نقطه از شهر زنجان را به عنوان شهرک یا دهکده سلامت ایجاد کنیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی زنجان با اشاره به نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌های استان، گفت: بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها نظارت شد و فاصله‌گذاری اجتماعی داخل مطب رعایت شد ولی مردم در سالن‌ها تجمع می‌کردند که این موضوع نیاز به فرهنگ‌سازی بین مردم دارد.

محرمی در رابطه با تعداد جامعه پزشکی استان زنجان، اظهار کرد: ۲۸۰ متخصص و فوق‌تخصص، ۴۵۶ دکتری پزشکی عمومی، ۱۶۱ دندانپزشک، ۱۴۰ دکتری داروسازی و ۵۱۰ نفر شامل مامایی، فیزیوتراپ، کار درمان، گفتار درمان، ارتوپد فنی، شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی جزو اعضای سازمان هستند.

وی با بیان اینکه بیشتر شکایت‌های انجام شده در سازمان نظام‌پزشکی استان زنجان مربوط به بی‌توجهی پزشکان است، افزود: کارگروه‌های مختلف ایجاد شده مانند اخلاق پزشکی در سازمان نظام‌پزشکی برای این امر تشکیل شده است.

این مسئول تصریح کرد: اعتراض سازمان پزشکی بر تصمیم‌گیری شورای عالی بیمه سلامت بوده، زیرا حتما باید صنف نظام پزشکی ورود کند، زیرا کارشناسی نمی‌شود و باید جایگاه بیمه‌ها پررنگ شود.

رئیس سازمان نظام‌پزشکی استان از ورود همکاران غیردرمانی در مطب‌های سرپایی تحت عنوان آرایشگاه‌ها یا مراکز خدمات زیبایی در استان خبر داد و گقت: طبق قالب تعریف شده یک خدمت زیبایی از جمله لیزر موهای زائد یا جراحی‌های کم‌تهاجمی باید در قالب مطب و درمانگاه‌ها باشد، زیرا مجوز دارد و همکاران معاونت درمان می‌توانند ورود کرده و رصد کنند.

محرمی با بیان اینکه هرگونه تبلیغ و تابلوی غیرمجاز و فعالیت پشت درهای بسته غیرقانونی بوده مگر اینکه خلاف آن ثابت شود، خاطرنشان کرد: با ۱۲ آرایشگاه و مطب غیرمجاز که در بحث پوست، زیبایی و مداخلات درمانی ورود پیدا می‌کردند توسط تکنسین‌های مجهول‌الحال انجام می‌شد، برخورد تعزیراتی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha