• سه‌شنبه / ۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400090907076
  • خبرنگار : 50167

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی:

دانشجویان شرکت‌کننده در مناظره برای حفظ حیات فرهنگی گام برمی‌دارند

دانشجویان شرکت‌کننده در مناظره برای حفظ حیات فرهنگی گام برمی‌دارند

ایسنا/زنجان رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی گفت: دانشجویان شرکت‌کننده در مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران صرفاً در یک رویداد فرهنگی شرکت نکردند، بلکه در راستای انجام رسالت تاریخی برای حفظ حیات فرهنگی گام برمی‌دارند.

مهدی عباسی ظهر امروز (۹ آذرماه) در مسابقات فینال و رده‌بندی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان که در جهاددانشگاهی استان زنجان برگزار شد، با بیان اینکه اکنون یک ضرورت تاریخی در کشور احساس می‌کنیم و رسالتی است که بر دوش تک‌تک دانشجویان، اساتید و نخبگان سنگینی می‌کند، اظهار کرد: در سال‌های اخیر پژوهشگران، اساتید و متفکران در احصای ابر بحران‌ها یا ابر چالش‌های کشور متمرکز شده‌اند و نتیجه تعاملات آنان تدوین فهرست‌هایی از بحران‌ها و چالش‌هایی که در آینده می‌تواند کشور را با مشکلات جدی مواجه کند بوده است.

وی افزود: بیکاری، گسترش فقر، محیط‌زیست، بحران هویت به خصوص در بین جوانان و شاخه‌های فرعی این بحران میل شهوت بار به مهاجرت از کشور، کاهش مصرف فرهنگی و غیره، بخشی از فهرست بحران‌ها و چالش‌هایی است که با آن مواجه هستیم یا مواجه خواهیم شد.

این مسئول در رابطه با راهکارهای مواجهه با ابر چالش‌ها، تصریح کرد: باید محدودیت‌های بزرگی که در سیاست‌گذاری وجود دارد را بپذیریم و به رسمیت بشناسیم و نباید چشم‌اندازهای غیرواقعی و مقاصد بزرگ و دست نیافتنی را ارائه دهیم و به سازوکارهای تحقق نظریه نظام انقلابی فکر کنیم.

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با بیان اینکه بی‌توجهی به فرهنگ گاهی به بهانه مشکلات اقتصادی تکمیل نقشه دشمنان بوده و افرادی که این روند را طی می‌کنند همان کاری را می‌کند که دشمنی کشور می‌خواهند این اتفاق بیفتد، گفت: جهاددانشگاهی در انجام ماموریت‌ها و وظایف فرهنگی خود سربلند بوده اما مشکلات و کم‌کاستی‌هایی در این زمینه هست اما سعی کرده با درک ضرورت ارزش‌های فرهنگی و حفاظت از عناصر فرهنگی می‌تواند حرکت عظیم ورود ایران به گام دوم انقلاب را نقش‌آفرینی کند.

عباسی با بیان اینکه مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران یک اقدام بزرگ ملی در عرصه فرهنگی بوده و به نوعی به عنون حرکتی در راستای ایفای این ماموریت مهم تاریخی و فرهنگی تلقی و خاطرنشان کرد: این مسابقات صرفا یک رویداد دانشجویی نبوده و دانشجویان شرکت‌کننده صرفا در یک رویداد فرهنگی شرکت نکردند بلکه در راستای انجام رسالت تاریخی برای حفظ حیات فرهنگی گام برمی‌دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha