• جمعه / ۱۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400091209121
  • خبرنگار : 50163

امام جمعه زنجان:

روح تحقیق و مطالبه‌گری در دانشجویان قوی باشد

روح تحقیق و مطالبه‌گری در دانشجویان قوی باشد

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: روح تحقیق و مطالبه‌گری باید در دانشجویان قوی باشد.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۱۲ آذرماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی در ۱۲ آذرماه سال ۱۳۵۸، اظهار کرد: یکی از عوامل وحدت در جامعه، قانون است که بسترهای روشن اجرای عدالت در جامعه از طریق آن فراهم می‌شود.

وی همچنین گریزی به ۱۲ آذرماه، روز جهانی معلولان زد و متذکر شد: رفع مشکلات معلولان باید مورد توجه جدی قرار گرفته و خدمت به آنان با حفظ شأن‌شان همراه باشد.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه بهزیستی استان باید همه تلاش خود را برای رفع مشکلات و ایجاد رفاه معلولان به کار گیرد، یادآور شد: برخی از معلولیت‌ها قابل پیشگیری بوده و موضوعی که در این زمینه باید مورد توجه جدی قرار گیرد، بحث ازدواج‌های فامیلی، آزمایش‌های قبل از ازدواج و مشاوره‌ها است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به ۱۶ آذرماه، روز دانشجو که یکی از روزهای حساس و مهم در تقویم ایران اسلامی به شمار می‌رود، گفت: روح تحقیق و مطالبه‌گری در این قشر از جامعه باید قوی باشد. همچنین دانشجویان باید بعد از فارغ‌التحصیلی نیز به نحوی هدایت شوند که گره‌گشای مشکلات جامعه باشند.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و با بیان اینکه موضع ایران در مذاکرات جاری این است که تحریم‌ها باید برداشته شود، تصریح کرد: ملت ایران این انقلاب را ساده به دست نیاورده که بخواهد به خاطر چند روز آسایش در دنیا، آن هم با ذلت، آن را از دست بدهد.

خطیب نماز جمعه زنجان با تاکید بر اینکه ایران به همه تعهدات خود عمل کرده اما آمریکا و طرف‌های اروپایی پیش از این به تعهدات‌شان در توافق هسته‌ای عمل نکرده‌اند، افزود: رفع تحریم‌ها بدون هیچ شرطی باید انجام شود و اکنون عمل به تعهدات بر عهده طرف‌های مقابل است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله در مذاکرات هسته‌ای این بود که آمریکا نشان داد قابل اعتماد نیست، یادآور شد: در سیاست خارجی اصل اساسی ما عزت، حکمت و مصلحت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha