• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400091410472
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

گول آبی شدن را نخوریم، خطر همچنان در کمین است

گول آبی شدن را نخوریم، خطر همچنان در کمین است

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با وجود آبی شدن استان سیستان و بلوچستان از نظر همه گیری بیماری کووید-19، در حال حاضر موارد ابتلاء به آنفولانزای فصلی در استان سیستان و بلوچستان افزایش محسوسی نسبت به ماه های قبل داشته است.

دکتر هاشمی شهری در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: هر چند شیوع ویروس آنفلوآنزا در اواخر پائیز و اوائل زمستان امری عادی بنظر می رسد اما آنچه باعث نگرانی شده و افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا را به عنوان زنگ خطری برای شیوع موج بعدی بیماری کرونا در استان به صدا درآورده، عدم رعایت جدّی اصول بهداشت تنفسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ادامه گفت: در شرایطی که عدم رعایت شیوه نامه های شناخته شده بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، رعایت فاصله ایمن با دیگران، رعایت تهویه صحیح هوا در فضاهای بسته و شستشوی مرتب دست ها مورد غفلت واقع شده و این غفلت خود را با افزایش موارد آنفلوآنزای فصلی نشان داده است، ورود هر یک از انواع جهش یافته ویروس کرونا به استان می تواند به شکل سریع و گسترده منجر به بروز موج جدید همه گیری شود.

هاشمی شهری اظهار کرد: باتوجه به شناسائی گونه جدید کرونا، موسوم به امیکرون در کشورهای همجوار و با توجه به گزارشات اولیه در زمینه قدرت سرایت بالای این ویروس، عدم توجه جدی به شیوه نامه های شناخته شده بهداشتی بیم آغاز یک موج جدید کرونا در سطح استان را بشدت افزایش داده است.

وی با تاکید بر انجام مواردی همچون؛ تکمیل واکسیناسیون کرونای نوبت اول و دوم برای تمامی افراد بالای 12 سال؛ انجام واکسیناسیون نوبت سوم برای همه افراد بالای 40 سال و تزریق دز یادآور به بیماران خاص و کارکنان بهداشت و درمان؛ استفاده از ماسک در همه فضاهای؛ عدم برگزاری و عدم شرکت در مراسم و یا تجمعات غیر ضروری و مراجعه به موقع به مراکز غربالگری سرپائی کرونا، کلینیک های بیمارستانی، مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستائی و یا مطب های خصوصی در صورت وجود علائم مشترک سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کووید-19 شامل سر درد، بدن درد و تب شدید و تنگی نفس، از مردم خواست اصول بهداشتی ذکر شده را کاملا رعایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha