• دوشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400091511202

تقدیر فرمانده سپاه قم از جهاددانشگاهی به منظور اجرای طرح «سرباز ماهر»

تقدیر فرمانده سپاه قم از جهاددانشگاهی به منظور اجرای طرح «سرباز ماهر»

ایسنا/قم فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) در نامه ای از مجموعه جهاددانشگاهی قم و معاونت آموزش این نهاد به منظور اجرای موفق طرح سرباز ماهر تقدیر کرد.

در متن نامه سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا موحد خطاب به جهاددانشگاهی قم آمده است: بی تردید تلفیق دانش با مهارت و خلاقیت برای جوانان این مرز و بوم، زمینه ساز اشتغال مولد و پایدار توام با کارآفرینی بوده و تاثیر بسزایی در رشد و توسعه اقتصادی و توانمندسازی منابع انسانی دارد. در این مسیر انتقال تجربه و فن از سوی شما مسئولین و مربیان مهارت آموزی به سربازان میهن که آینده سازان ایران اسلامی می باشند بسیار حائز اهمیت است.

 لذا بایستی با نگاه خاص به این وظیفه مقدس معلمی نگریست و با توجه به تعهد و تخصص شما عزیزان و با عنایت به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر بهبود مستمر فرایند سربازی و در راستای توانمند سازی جوانان در دوره خدمت و کمک به اقتصاد مقاومتی، بدین وسیله از تلاش مجدانه شما در پیاده سازی و اجرایی نمودن فرامین صادره جهت مهارت آموزی کارکنان وظیفه تقدیر و تشکر به عمل می آید.

طرح سرباز ماهر در دو عنوان مهارت های حوزه اشتغال و کارآفرینی و مهارت های زندگی به عاملیت جهاددانشگاهی قم ویژه سربازان وظیفه نیروهای مسلح استان از سال 98 آغاز شد و بیش از 350 نفر در این دوره ها شرکت کردند.

در همین راستا علی حسینی سرپرست معاونت آموزش جهاددانشگاهی قم در خصوص طرح "مهارت‌آموزی سربازان" عنوان کرد: این طرح در راستای آموزش مهارت‌های کاربردی به نیروهای وظیفه طی تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و وزارت ورزش و جوانان طراحی شد و جهاد دانشگاهی در مقام بازوی اجرایی طرح در آن حضور و فعالیت داشت.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی قم در خصوص محتوای طرح اظهار کرد: این طرح ۲ دوره مهارت‌های شغلی و کارآفرینی و مهارت‌های زندگی را در بر داشت که مجموعا شامل ۱۸ سرفصل در قالب ۸۰ ساعت کلاس آموزشی را شکل می داد.

حسینی گفت: از جمله مهارت‌های شغلی می‌توان به مهارت‌های رزومه نویسی و مصاحبه شغلی، کسب و کارهای خانگی، راه اندازی کسب و کارهای خرد، بازاریابی و فروش اشاره کرد و مهارت‌های زندگی نیز سرفصل‌هایی از جمله مهارت‌های تفکر خلاق و حل مسئله، ارتباط موثر، تفکر انتقادی و مبانی ازدواج را شامل شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح مذکور از بهمن ماه ۹۸ در قم آغاز شده بود و به دلیل همه‌گیری کرونا در همان ابتدای امر متوقف شد، ادامه داد: در مردادماه سال گذشته بعد از برگزاری جلسات هماهنگی با نمایندگان نیروی انتظامی، سپاه و ارتش، اجرای دوباره طرح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی افزود: اجرای طرح مهارت‌آموزی سربازان با حضور گروهی از نیروهای وظیفه سپاه استان از ۲۲ مردادماه سال گذشته در محل سپاه حضرت علی بن ابی طالب(ع) آغاز شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha