• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400091612175
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به مناسبت روز دانشجو

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به مناسبت روز دانشجو

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فرارسیدن ۱۶ آذر، روز دانشجو را در پیامی تبریک گفت.

به گزارش ایسنا- در این پیام آمده است؛

به نام خالق قلم

روحیه مقدس استکبار ستیزی، آزادی خواهی و استقلال طلبی ریشه در فرهنگ اصیل اسلامی – ایرانی دارد و این آرمان های ارزشمند، مشخصه اصلی ایرانی مسلمان در تمامی برهه های تاریخ پرفراز و نشیب این سرزمین بوده است.

 در رویدادهای تاریخ معاصر ایران نیز این جامعه فرهیخته، آرمان گرا و نواندیش دانشجویی است که همواره در خط مقدم حرکت های مردمی برای  علیه استبداد و سلطنت داخلی و استکبار خارجی حضور داشته و قاطبه این دانشجویان عزیز با بهره گیری از عنصر ارزشمند ولایت مداری، حماسه های جاویدانی را در کتاب قطور افتخارات این مردم ثبت کرده اند.  

 ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ نقطه شروعی بر تاریخ سازی دانشجویانی است که در برابر  نظام سلطه و استبداد ایستادند و با نثار خون خویش فریاد مردم مسلمان ایران را به گوش جهانیان رساندند.

این مسیر روشن تا روزهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در بهمن 57 استمرار یافت و اخلاف صالح آن دانشجویان مسلمان نیز پس از مضمحل نمودن آخرین ریشه های استکبار در نظام جمهوری اسلامی و تسخیرلانه جاسوسی شیطان بزرگ، انقلاب دوم را نیز رقم زدند و در ایام دفاع مقدس و در روزهای مصاف با دشمن مزدور بعثی-صهیونیستی نیز حماسه های فراموش ناشدنی را خلق نمودند.

  اینک فرزندان شایسته این سرزمین که به کسوت مقدس دانشجوئی مفتخر شده اند نیز همان مسیر روشن را در عرصه های علمی، فناوری و تجاری سازی پی می گیرند و با همت والا، اندیشه پویا و توان بی منتهای خویش مرزهای دانش را یکی پس از دیگری درمی نوردند تا توطئه شوم دشمنان این سرزمین، یعنی محاصره ناجوانمردانه اقتصادی را بی اثر سازند.

در دوران همه گیری کووید_۱۹ نیز دانشجویان عزیز و به خصوص دانشجویان رشته های علوم پزشکی علاوه بر علم آموزی، در مراکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و در کنار مدافعان سلامت حضور داشتند و برخی از این عزیزان علاوه بر وظائف دانشجوئی خود در گروه های جهادی وفعالیت های داوطلبانه نیز حضور یافتند و صحنه های زیبایی از نوع دوستی و مسئولیت پذیری را خلق کردند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء گرانقدر ۱۶ آذر و سایر دانشجویان شهید انقلاب اسلامی، این روز بزرگ را گرامی می دارم  و برای همه دانشجویان و به خصوص فرزندان عزیز دانشجویم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توفیق روز افزون را در مسیر رشد و اعتلاء عقیدتی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی و شخصی از درگاه ایزد متعال خواستارم.

دکتر سید محمد هاشمی شهری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha