• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400091612365
  • خبرنگار : 50448

ساخت ۱۲ مدرسه علمیه قوی در استان بوشهر

ساخت ۱۲ مدرسه علمیه قوی در استان بوشهر

ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: برنامه ما برای افق ۱۴۰۴ ایجاد ۱۲ مدرسه علمیه قوی در استان بوشهر بوده است و تاکنون به حدود ۹۰ درصد این افق دست یافته‌ایم.

آیت الله صفایی بوشهری در دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه نظام بشریت بر پایه هدایت استوار است، اضافه کرد: بر این اساس حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران نقش مهمی دارند.

وی اظهار کرد: جهان استکبار در تهاجم نرم خود گروه بانوان را در اولویت تهاجم قرار داده است، زیرا هم خود مؤثر هستند و هم بر نزدیکان و محیط اجتماعی تأثیرگذارند.

امام جمعه بوشهر افزود: در جبهه مقاومت ایران، نقش مهمی برعهده بانوان است و حوزه‌های علمیه بانوان به عنوان مغز متفکر این جبهه، در تولید علم جامعه نقشی بی‌بدیل دارند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: هیچ گاه حوزه‌های علمیه خواهران به میزان کنونی اهمیت نداشته است و جبهه استکبار هیچ گاه به این اندازه به بانوان اهمیت نداده است.

وی اظهارامیدواری کرد: هر روز بر قدرت و اقتدار معرفتی و اخلاقی حوزه‌های علمیه خواهران افزوده شود و این نور هدایت از ایران به سراسر جهان وارد شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به بانوان بااستعداد در این حوزه گفت: می‌توان از این ظرفیت در حوزه بین‌المللی هم استفاده کرد.

صفایی بوشهری یادآور شد: در حدود ۱۲ سال گذشته، نزدیک به ۱۲ هزار متر به فضای حوزه‌های علمیه خواهران افزوده شده است و با احتساب این آمار در مجموع در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، به حدود ۲۱۱ هزار مترمربع فضای حوزوی رسیده‌ایم.

وی تأمین منابع پژوهشی، تربیت اساتید و ایجاد جشنواره‌های پژوهشی از جمله فعالیت‌های پژوهشی در عرصه بانوان بوشهر یاد کرد و گفت: تعداد زیادی از آثار برتر همایش علامه بلادی نیز به بانوان تعلق دارد.

امام جمعه بوشهر،  با اشاره به راه‌اندازی کارگروه‌هایی برای تألیف کتب حوزوی در استان بوشهر افزود: یک مرکز انتشارات و کارگروه پژوهش از این فعالیت‌های علمی حمایت می‌کند.

صفایی بوشهری گفت: برنامه ما برای افق ۱۴۰۴ ایجاد ۱۲ مدرسه علمیه قوی در استان بوشهر بوده است و تاکنون به حدود ۹۰ درصد این افق دست یافته‌ایم.

به گزارش ایسنا و به نقل روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، وی با اشاره به رشد ۵۰۰ درصدی رشد جوانان در حوزه علمیه بوشهر خاطرنشان کرد: حضور در گروه‌های جهادی و خدمات اجتماعی از موفقیت‌های دیگر حوزه علمیه بوشهر است و هر جا کار خوبی انجام می‌شود، حوزه‌های علمیه دیده می‌شوند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: حوزه‌های علمیه خواهران در مسأله کرونا حماسه آفریدند و مدرسه علمیه الزهرا(س) بوشهر از اولین مدارسی بود که در زمینه کرونا به نقش آفرینی پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha