• چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400091713559

برنامه های پژوهشی پژوهشگاه امام صادق(ع) تشریح شد

برنامه های پژوهشی پژوهشگاه امام صادق(ع) تشریح شد

ایسنا/قم رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) به تشریح برنامه های علمی این پژوهشگاه در هفته پژوهش پرداخت.

حجت الاسلام حمید نگارش در نشست خبری اطلاع رسانی فعالیت ها و اقدامات پژوهشی و علمی پژوهشگاه امام صادق علیه السلام که ظهر امروز در این پژوهشگاه برگزار شد،ضمن تبریک هفته پژوهش در آستانه ولادت حضرت زینب(س) عنوان کرد: پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با ۴۳ سال سابقه یک پژوهشگاه رسمی ووزارتی است و تلاش می‌کند در تراز کل ستاد نیروهای مسلح و انقلاب باشد و پاسخگوی تمام شبهات انقلاب و نظام باشد.
وی افزود: تاکنون ۳ هزار اثر از این پژوهشگاه چاپ شده و برخی آثار چندین بار تجدید چاپ شده است.
رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق تصریح کرد: پژوهشگاه هرساله در هفته پژوهش به رونمایی از آثار برگزیده می پردازد که امسال نیز چند آثار برگزیده رونمایی می شود.
حجت الاسلام نگارش با اشاره به رونمایی از آثار برگزیده امسال پژوهشگاه امام صادق(ع)، خاطرنشان کرد: مبانی قرآنی و روایی راهبردی رهبری در سیاست خارجی از جمله آثار فاخر این پژوهشگاه است.
وی با اشاره به کلان پروژه پژوهشگاه، اظهار کرد: در طول سه سال کلان پروژه ای در خصوص زندگی نامه ۴ هزار شهید روحانی در جنگ تحمیلی در این پژوهشگاه در حال تدوین است.
وی افزود: در هفته پژوهش فاز سوم این اثر رونمایی می شود.
رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق از برگزاری نشست های علمی تخصصی پژوهشگاه در هفته پژوهش خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفیت اندیشمندان حوزه علمیه و باهمکاری مجمع پژوهشگاه علوم اسلامی انسانی ۴ نشست برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام نگارش اظهار کرد: نشست هایی با عناوین اعتبار سنجی اثر بخشی پژوهش های علوم انسانی در تحقق علوم اسلامی،نقش فلسفی علوم انسانی در تولید علوم انسانی اسلامی،اثر بخشی علوم اجتماعی و عوامل و موانع پژوهش های علوم انسانی در هفته پژوهش برگزار خواهد شد.
وی با با بیان اینکه نشر زمزم هدایت رکورد نشر اثر در کشور را کسب کرده، ادامه داد: ۲۰ نمایشگاه در سطح کشور در خصوص آثار این انتشارات برگزار شده است.
رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق، عنوان کرد: پژوهشگاه به صورت ماموریت محور عمل می کند و از هرگونه موازی کاری پرهیز می کند.
حجت الاسلام نگارش با بیان اینکه آثار پژوهشگاه امام صادق(ع) بر اساس نیاز جامعه تولید می شود، تصریح کرد: همین اقدام و توجه به عدم موازی کاری تاثیر بالایی در فاخر بودن آثار دارد.
وی از وجود کمیته های علمی تخصصی ناظر بر آثار پژوهشگاه خبر داد و گفت: هر اثر پژوهشی بعد از طی کردن فرآیند های معمول، اثر خود را در این کمیته های علمی ارائه می کنند و سپس مجوز چاپ را کسب می کنند.
رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با بیان اینکه یکی از امتیازات پژوهشگاه این است که لغزش دینی ندارد، افزود: در خصوص چاپ آثار پژوهشگاه نظارت سازمانی و نهایی وجود دارد تا کمترین اشکالی در آثار نباشد.
حجت الاسلام نگارش در بیان ماموریت امسال پژوهشگاه، خاطر نشان کرد: باتوجه به تاکید رهبری ماموریت امسال در بحث جهاد تبیین عقاید و نشر دین است.
وی افزود: امروزه قتل عام فرهنگی در جهان وجود دارد و در این عرصه لزوم تبیین دین به شدت اهمیت دارد و در دستور کار پژوهشگاه است.
رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق گفت: ۱۰ جلد کتاب در جهت بصیرت زایی در این خصوص تا آخر سال منتشر شود.
حجت‌الاسلام نگارش عنوان کرد: امروزه فقه باید جهت دهی کند و پژوهشگاه مفتخر است که احکام سازمانی جامعی را مطابق نظر رهبری جمع آوری کرده است.
وی از سایر برنامه های پژوهشگاه علوم اسلامی انسانی امام صادق(ع) خبر داد و گفت: تقدیر از پژوهشگران برتر و دیدار با مراجع و علمای بزرگ حوزه از دیگر برنامه های پژوهشگاه است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha