• پنجشنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400091814298

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

فرد مومن کارهایش تابع نماز است

فرد مومن کارهایش تابع نماز است

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: فرد مومن کارهایش تابع نماز است.

آیت‌الله علی خاتمی، عصر امروز (۱۸ آذرماه) در اجلاسیه استانی نماز که در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: برای نماز، فضایل و برکات زیادی شمرده شده است که مایه انس و الفت بنده و معبود بوده و باعث پرورش خصائل نیکو در انسان و بهبود رفتارهای اجتماعی می‌شود.

وی به ابتکار آموزش و پرورش در راه‌اندازی طرح پیوند نماز، مسجد و مدرسه، ابراز کرد: پیش از کرونا نمازهای جماعت برپا شده و با حضور دانش‌آموزان در مساجد محله به ترویج این فریضه الهی کمک می‌شد که امیدوریم با فروکش کردن این ویروس برپایی نمازهای جماعت تقویت شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در قرآن به أقیمواالصَلاة تاکید شده است، بیان کرد: نماز ستون دین است و اگر نماز اقامه شود، دین پایدار خواهد بود. هر فردی در جامعه وظایف و مسئولیت‌هایی دارد و کسی که به نماز اهمیت می‌دهد، وظایف خود را نیز به درستی انجام می‌دهد.

آیت‌الله خاتمی به فرمایشات امام علی (ع) در نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت: در نامه‌ای آن حضرت به یکی از والیان فرمودند: همه کارهای تو تابع نماز است؛ یعنی همه افراد در هر مسئولیتی باشند باید عملکرد او را در اقامه نماز جست‌وجو کنید. نماز برکات اعمال دیگر را نیز به دنبال دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان نیز در این جلسه عنوان کرد: اجلاسیه استانی نماز با شعار «پیوند نماز، خانه، مسجد و مدرسه» تدارک دیده شده و تجلیل از فعالان حوزه نماز، مساجد پیشگام در ترویج فرهنگ نماز و دستگاه‌های برتر در این حوزه از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این اجلاسیه است.

حجت‌الاسلام علی یوسفی یادآور شد: مقام معظم رهبری در پیامی به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز به ترویج نماز در مدارس تأکید کردند و فرمودند: «مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ جامعه است.» پس از این پیام مدارس و نوجوانان جزو اولویت‌های ستاد اقامه نماز قرار گرفت.

وی ادامه داد: ساماندهی نمازخانه‌های مدارس، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران و معلمان و نشست‌های دانش‌آموزی نمازشناسی برگزار شده است و در سال ۹۸ حدود ۵۰۰۰ دانش‌آموز در اردوی یک روزه جشنواره به رنگ قنوت با حضور مربیان و خانوده‌ها شرکت کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: براساس اعلام معاونت ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور، استان زنجان جزو استان‌های برتر در حوزه نماز و در بخش اقامه نماز جماعت دستگاه‌های اجرایی شناخته شده است. همچنین نمازهای ظهر عاشورا در زنجان بسیار باشکوه برگزار می‌شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha