• یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400092116006
  • منبع : نمایندگی زنجان

برای افراد دارای نیازهای ویژه فراهم شده است؛

استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی برای تجارت مجازی

استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی برای تجارت مجازی

ایسنا/زنجان موسس شرکت تعاونی دستان بینای روشندلان زنجان گفت: حمایت‌های جهاددانشگاهی زمینه تجارت مجازی برای محصولات تولیدی افراد با نیازهای ویژه را فراهم کرده است.

زینب میرلو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرکت تعاونی دستان بینای روشندلان زنجان، آموزش، فعالیت‌های هنری و کارآفرینی برای جامعه هدف خود یعنی افرادی با نیازهای ویژه را ابتدا برای نابینایان و کم‌بینایان آغاز کرد و آن را برای پوشش افراد ناشنوا، کم‌شنوا و افراد کم‌توان جسمی و حرکتی ادامه داد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا ایده‌هایی برای ایجاد شاخص‌های جدید در اشتغال این جامعه هدف تعیین شد، عنوان کرد: این مجموعه در رشته‌هایی فعالیت می‌کند که در جامعه بازار کار داشته باشد و از جمله آن‌ها می‌توان به هنر کاشی شکسته، نقش برجسته و تولید آجرهای مقرنس اشاره کرد. در این راستا تعامل خوبی با ارگان‌هایی مثل شهرداری برقرار شده است و از این هنرها در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و مذهبی استفاده می‌شود.

موسس شرکت تعاونی دستان بینای روشندلان زنجان تصریح کرد: محصولات تولیدی این مجموعه علاوه بر کاربرد در صنعت ساختمان می‌تواند به عنوان هدیه در مراسم و تجلیل توسط ارگان‌ها و نهادهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد تا به اشتغال افراد زیر پوشش نیز کمک کند.

وی تصریح کرد: حمایت از محصولات تولیدی مجموعه‌های این چنینی می‌تواند اشتغال ۱۵ تا ۳۰ نفره فعلی را به توان ۱۰ برساند و تفکر ناشی از محدودیت‌های اشتغال این افراد به دلیل محدودیت‌های جسمی و سربار جامعه بودن را عوض کند و با فرهنگ‌سازی که انجام می‌شود نگاه ترحم را به تکریم تغییر دهد.

این فعال هنری با اشاره به اینکه ۱۵ درصد دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه هستند و حق مسلم آن‌ها است که از شرایط و امکانات همه افراد جامعه برخوردار باشند، یادآور شد: ایجاد اشتغال برای این اقشار سبب بالا رفتن اعتماد به نفس و عزت نفس آن‌ها می‌شود.

میرلو با بیان اینکه فعالیت این موسسه به طور غیررسمی از سال ۸۷ و به طور رسمی از سال ۹۰ آغاز شده است، خاطرنشان کرد: یک بخش از فعالیت‌های این موسسه به جهاددانشگاهی منتقل شده تا از طریق آن وارد تجارت مجازی شویم و با تبلیغات گسترده‌تر بتوانیم محصولات را افراد بیشتری معرفی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha