• شنبه / ۴ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400100401880
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه اصفهان:

نامه رسمی از دانشگاه فرایبورگ برای قطع همکاری دریافت نکرده‌ایم

نامه رسمی از دانشگاه فرایبورگ برای قطع همکاری دریافت نکرده‌ایم

ایسنا/اصفهان مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه اصفهان شایعه قطع همکاری دانشگاه‌ فرایبورگ با دانشگاه اصفهان را رد کرد و گفت: دانشگاه اصفهان ایمیل و یا نامه رسمی از دانشگاه فرایبورگ مبنی بر قطع همکاری دریافت نکرده است.

یک روزنامه رژیم صهیونیستی خبری مبنی بر قطع همکاری دانشگاه آلمانی فرایبورگ از سال ۲۰۱۹ با دانشگاه اصفهان به دلیل  بازنشر مطالبی درباره نابودی رژیم صهیونیستی منتشرکرده است. در خبر روزنامه صهیونیستی گفته شده «دانشگاه فرایبورگ رسماً همکاری و تبادل دانشجو با دانشگاه اصفهان را به دلیل اینکه در وبسایت دانشگاه اصفهان مباحث یهودستیزانه مطرح شده است، خاتمه داد».

سال ۱۳۸۸ به دنبال پیمان خواهرخواندگی شهرهای اصفهان و فرایبورگ، تفاهم نامه‌ای میان دانشگاه اصفهان و دانشگاه فرایبورگ منعقد شد که بر اساس آن دو دانشگاه در زمینه‌های مشترک همکاری‌های آموزشی و پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو داشته باشند. 

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه اصفهان در گفت و گو با با ایسنا، با بیان اینکه خبر منتشر شده در روزنامه اسرائیلی پایه و اساس ندارد، اظهار کرد: این خبر صحت ندارد و مطالب آن ضد و نقیض است و آن را تایید نمی‌کنیم.

سید کمیل طیبی افزود: دانشگاه اصفهان ایمیل یا نامه رسمی از دانشگاه فرایبورگ مبنی بر قطع همکاری دریافت نکرده و ارتباطات دو دانشگاه در حال جریان است.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه اصفهان با اشاره به بخشی از خبر که گفته شده همکاری این دو دانشگاه از سال ۲۰۱۹ قطع شده است، گفت: این مطلب صحت ندارد، چراکه در حال حاضر مبادله دانشجو بین دو دانشگاه در جریان است و اکنون سه دانشجوی ما در آنجا مشغول هستند.

طیبی، درج این خبر را شیطنت رسانه ای اعلام کرد و ادامه داد: دلیل این خبر نامفهوم است و فکر می‌کنم یک شیطنت خبری باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان در حال بررسی برای پیگیری این خبر است، اظهار کرد: تصمیم داریم با بررسی جوانب، پرونده این خبر را به طور کامل ببندیم. ممکن است با دانشگاه فرایبورگ مکاتبه‌ای انجام دهیم. البته این اقدام نیاز به برسی دارد و در حال فکر بر روی آن هستیم.

طیبی، به سابقه ۲۰ سال همکاری دانشگاه اصفهان با دانشگاه فرایبورگ اشاره کرد و گفت: یکی از همکاری‌ها و ارتباط خوب و نزدیک ما با توجه به سابقه خواهرخواندگی اصفهان و فرایبورگ، با دانشگاه فرایبورگ است که حدود ۱۷ سال است که مبادله دانشجو صورت می‌گیرد. این ارتباط علمی برقرار و در قالب مبادله دانشجو، برگزاری دوره‌های تحصیلی، همایش و ورکشاپ‌های مشترک برقرار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha