• شنبه / ۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400100402119
  • خبرنگار : 50182

تزریق 620 میلیارد تومان اعتبار به پروژه "قطار شهری" کرمانشاه در سال آینده

تزریق 620 میلیارد تومان اعتبار به پروژه "قطار شهری" کرمانشاه در سال آینده

ایسنا/کرمانشاه معاون سازمان قطار شهری کرمانشاه از تزریق 620 میلیارد تومان اعتبار به پروژه قطار شهری کرمانشاه در سال آینده خبر داد.

احسان مهرابی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تامین مناسب اعتبار برای پروژه قطار شهری در سال آینده گفت: سهم این پروژه در لایحه بودجه سال آینده 75 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تقریبا معادل بودجه امسال پروژه است.

وی افزود: نکته مهم این است که بودجه سال آینده قطار شهری کرمانشاه در لایحه بودجه از بودجه 9 کلانشهر دیگر در این زمینه بالاتر است.

مهرابی گفت: دولت متناسب با پیشرفت پروژه ها اقدام به توزیع اعتبار کرده و با توجه به پیشرفت خوب فاز یک پروژه قطار شهری کرمانشاه، بیشترین سهم بودجه در این زمینه در میان کلانشهرها را به قطار شهری کرمانشاه اختصاص داده است.

وی افزود: با توجه به اختصاص این میزان اعتبار از سوی دولت در لایحه بودجه، شهرداری نیز برابر با همین میزان یعنی 75 میلیارد تومان اعتبار را باید برای سال آینده برای این پروژه کنار بگذارد.

معاون سازمان قطار شهری کرمانشاه در ادامه از اختصاص 250 میلیارد تومان اوراق مشارکت به این پروژه در سال آینده خبر داد و افزود: در این زمینه مصوبه وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه را اخذ کرده و بانک مرکزی هم نامه آن را زده است.

وی افزود: علاوه بر اینها از محل تسهیلات ماده 56 نیز 220 میلیارد تومان اعتبار دیگر به پروژه در سال آینده تزریق خواهد شد.

مهرابی یادآور شد: ماده 56، کمکی است که دولت از طریق پرداخت تسهیلات بانکی به پروژه های عمرانی می کند.

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون پیگیر این قضیه بودیم که خوشبختانه اخیرا موفق به گرفتن مجوز دریافت این تسهیلات شدیم.

معاون سازمان قطار شهری کرمانشاه با اشاره به تزریق 620 میلیارد تومان اعتبار به پروژه قطار شهری در سال آینده گفت: با این میزان اعتبار در سال آینده قادر خواهیم بود پروژه را طبق زمانبندی پیش بینی شده پیش ببریم.

وی افزود: اگر در سالهای آتی هم چنین اعتبارات خوبی کسب کنیم، ظرف دو تا سه سال آینده فاز یک پروژه قطار شهری کرمانشاه به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha