• چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400101511452
  • خبرنگار : 50403

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

هنرمندان نسبت به ساخت فیلم در موضوع شهدا اهتمام کنند

هنرمندان نسبت به ساخت فیلم در موضوع شهدا اهتمام کنند

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: از تمامی هنرمندان و متولیان عرصه‌ی هنر از جمله وزارت ارشاد می‌خواهم نسبت به ساخت فیلم و تئاتر در موضوع شهدا و دفاع مقدس اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه، ۱۵ دی ماه، در مراسم اولین یادواره شهدای مرزبانی آذربایجان شرقی که با حضور مسئولان استانی، فرماندهان نظامی، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان برگزار شد، با بیان اینکه نیروی انتظامی بیش از ۱۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اظهار کرد: اکنون در گوشه و کنار میهن عزیزمان نیز شاهد جانفشانی‌ها و شهادت عزیزان نیروی انتظامی هستیم و ۸۴۰ شهید نیروی انتظامی نیز در آذربایجان شرقی تقدیم انقلاب شده است.

وی با بیان اینکه خون این شهدا باید حفظ و حراست شود، ادامه داد: این فداکاری در راه خدا نهایت رستگاری برای انسان مومن و متدین است و کسانی‌که جان خویش را در راه دین فدا می‌کنند، علاوه بر رسیدن به کامیابی ابدی در آخرت، به‌عنوان الگو و سرچشمه‌ی عرفان برای دیگران تلقی می‌شوند.

امام جمعه تبریز با اشاره به دومین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: حاج قاسم خدمات ارزشمندی انجام داد و چون تابع هیچ جناح و گروه خاصی نبود، تمامی جناح ها و جریانات داخل نظام به او احترام قابل بوده و تشییع جنازه‌ی با عظمت شهید سلیمانی نیز بیانگر این موضوع بود.

وی با اشاره به عشق و علاقه‌ی سردار سلیمانی به ائمه‌ی اطهار(ع)، خطاب به امیرعباسی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و پورحسن مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان گفت:  وظیفه‌ی این دونهاد سنگین است و باید خاطرات و وصیت نامه‌های شهدا را منتشر کنند و آموزش و پرورش نیز باید ارزش‌های دفاع مقدس را در کتاب‌های درسی منعکس کند؛ همچنین از شورای شهر و شهرداری نیز می‌خواهم دقت و اهتمام ویژه‌ای در نامگذاری خیابان‌ها، کوچه‌ها و محلات مختص شهدا به خرج دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از اقدامات استاندار آذربایجان شرقی در خصوص پیگیری مشکلات تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی تبریز، گفت: آقای استاندار به‌منظور حل مشکلات این دو باشگاه در وزارت صمت حضور دارد و امیدواریم با واگذاری این دو باشگاه به مجموعه شرکت مس مشکلات این دو تیم پرهوادار حل شود چراکه ما هردوی این تیم را از خودمان می‌دانیم و هواداران پرشور تراکتور و ماشین‌سازی همیشه دنباله رو راه شهدا هستند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم خانواده‌های شهدای مرزبانی استان از سوی سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی و سایر مسئولین استانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین حضور پیکر یکی از سه شهید گمنامی که روز گذشته وارد استان شده بودند و دل‌نوشته خوانی دختر جانباز شهید مدافع حرم صمد فاتح نژاد به مناسبت فرارسیدن روز اربعین این شهید، از دیگر برنامه‌های این مراسم یادواره بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha