• شنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400102517880
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

"ایمان باران‌زهی" جوان موفق در حوزه مشاغل خانگی از ثبت اختراع خود می گوید

"ایمان باران‌زهی" جوان موفق در حوزه مشاغل خانگی از ثبت اختراع خود می گوید

ایسنا/سیستان و بلوچستان کارآفرین جوان استان سیستان و بلوچستان توانسته است، با گام‌های استوار و بلند خود در حوزه آبزی پروری ماهیان زینتی به موفقیت برسد.

ایمان باران زهی، جوان موفق در حوزه مشاغل خانگی در گفتگو با ایسنا بیان کرد: از سال ۹۵ استارت کار ما زده شد و ما تمرکز بیشتر خود را در بحث مشاغل خانگی داشتیم و در این حوزه باافراد بیشتری در بحث آموزش و فروش همکاری کردیم و توانستیم شرکت خود را ثبت و راه اندازی کنیم.

وی گفت: در حال حاضر در بحث آبزی پروری ، ماهیان زینتی و پرورش جلبک اسپیرولینا جهت خوراک ماهیان زینتی تعداد نفراتی را تحت آموزش دارم ، که به عنوان شغل خانگی با هم همکاری داریم.

باران زهی افزود: همچنین افرادی را جهت ثبت نام در طرح ملی مشاغل خانگی که با محوریت جهاد دانشگاهی و وزارت تعاون ،کار ورفاه اجتماعی در حال اجرا است معرفی کردم ان شاالله با کمک و مشاوره گرفتن از کارشناسان طرح ملی مشاغل خانگی، کارهای مثبتی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

وی گفت: کارشناسان طرح ملی مشاغل خانگی می‌توانند در زمینه های فروش مجازی،ثبت برند،شبکه سازی،اتصال به بازار و..‌.به علاقمندان فعالیت در حوزه مشاغل خانگی کمک و مشاوره ارائه دهند.

وی در ادامه از موفقیت های خود در این حوزه بیان کرد: در ابتدای کار و فعالیت به صورت خانگی با تعدادی کم شروع کردیم، در این مسیر یکی دوبار کار دچار آسیب و تلفات شد ، با بررسی های که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم ، شرایط آب مثل دما و اکسیژن برای ماهی ها بسیار مهم است ، لذا برای جلوگیری از تلفات ناگهانی و ضرر و زیان به فکر طراحی دستگاهی هوشمند جهت اطلاع رسانی شرایط آب با سنسور به گوشی افراد افتادیم، با نوشتن طرح و ارائه آن به پارک علم و فناوری با استقبال خوبی مواجه شدیم ، دستگاه به صورت پایلوت آزمایشگاهی ساخته و ثبت اختراع شد.

باران زهی گفت: قصد داریم در آینده به صورت صنعتی و بزرگ تر کار کنیم تا هوشمند سازی مزارع کشاورزی را در پی داشته باشد.

وی افزود: موفقیت بعدی ما کار تحقیقاتی پرورش جلبک اسپیرولینا است که به صورت محیط آزمایشگاهی خیلی کوچک با تولید ۱ لیتر شروع کردیم ، اما در حال حاضر تولید ده هزار لیتری داریم ، همین موضوع نیز به عنوان مشاغل خانگی قابل اجرا است در کنار پرورش ماهیان زینتی وارد بحث نیمه‌صنعتی آن شدیم و ان شاالله تولید ده برابر آن را آغاز خواهیم کرد.

وی در ادامه بیان کرد: در این مسیر مسائل مالی و عدم دسترسی به فضای مناسب و همچنین نیروی کار خوب، ماهر و دلسوز حائز اهمیت است.

وی افزود: از مسئولین تقاضای همکاری در زمینه ارائه تسهیلات و فضای کاری مناسب را داریم و برای جوانان توصیه دارم اگر به حرفه ای علاقه دارند هیچگاه ناامید نشوند و به ایده‌هایی که دارند ایمان داشته باشند چرا که همیشه کارهای بزرگ و قشنگ از ذهن های خلاق خلق می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha