• دوشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400102720148
  • خبرنگار : 50204

استاندار مرکزی خواستار افزایش سهم اصحاب رسانه استان از طرح اقدام ملی مسکن شد

استاندار مرکزی خواستار افزایش سهم اصحاب رسانه استان از طرح اقدام ملی مسکن شد

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: با توجه به اینکه شمار بسیاری از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان جوان هستند و امکان خانه‌دار شدن آنها بدون استفاده از طرح نهضت ملی مسکن میسر نیست، انتظار داریم اداره کل راه و شهرسازی استان سهمیه این قشر را افزایش دهد.

فرزاد مخلص الائمه روز دوشنبه ۲۷ دی در شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: طرح ۸۱۰۰ واحدی به عنوان بزرگترین پروژه طرح جهش تولید مسکن کشور در حال پیگیری است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و قرارداد با پیمانکار بومی و کارآمد منعقد شده که به زودی با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس اوقاف کشور ... آغاز خواهد شد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: شهر اراک با جمعیتی حدود ۴۶  درصد جمعیت استان، زمین دولتی ندارد و محدودیت هایی دارد که  اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در واگذاری زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر همکاری خوبی در تامین زمین داشت که جای تقدیر دارد.

مخلص الائمه بیان کرد: سهمیه های این طرح بر اساس مصوبه هایی است که در گذشته تصویب شده است، تمامی فرآیندها و ضوابط قانونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان رعایت شده و اگر سهمیه‌ای خارج از قانون به فردی واگذار شود امتیاز سهم برای آن فرد لغو و به مشمولین واقعی واگذار می شود.

وی با اشاره به افزایش سهمیه خبرنگاران در این طرح اضافه کرد: با توجه به اینکه شمار بسیاری از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان جوان هستند و امکان خانه‌دار شدن آنها بدون استفاده از طرح نهضت ملی مسکن میسر نیست، انتظار داریم اداره کل راه و شهرسازی استان سهمیه این قشر را افزایش دهد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: همانگونه که در سال جاری کانون تمرکز دولت سیزدهم مقابله با ویروس کرونا و واکسیناسیون عمومی بود؛ سال آینده دولت از همه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود برای رشد اقتصادی کشور استفاده می‌کند که امیدواریم با توسعه و اجرای طرح های خرد و کلان در حوزه مسکن این امر تقویت شود و یک فعالیت گسترده ای در همین دوره ساخت و ساز در سطح شهر و شهرستان ها را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن در استان مرکزی در ۲۱۰ هزار متر مربع مسکونی، ۳۳ هزار متر مربع فضای آموزشی، هشت هزار و ۳۰۰ متر مربع فضای فرهنگی، سه هزار متر مربع فضای ورزشی، ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای سبز و ۱۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع فضای اداری و انتظامی اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز افزود: ساخت مسکن محرومین از حدود یک سال و نیم گذشته آغاز شده و در حال حاضر بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بخشی توسط بسیج سازندگی، بخشی بنیاد مسکن و... مدیریت شده است.

مهدی زندی وکیلی بیان کرد: مجموعا حدود ۳ هزار واحد در سطح استان و عمدتا در روستاها مدیریت شده که هزار واحد صرفا برای کمیته امداد و ۲ هزار واحد برای سایر محرومین بوده است. در حال حاضر ر روستاها تقریبا افراد واجد شرایط بدون مسکن وجود ندارند اما در شهرها همچنان موجود است.

وی بیان کرد: در سنوات گذشته بیش از ۴۰ کتابخانه، بیش از ۴۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و خانه های عالم ایجاد شده است.

زندیه وکیلی در خصوص طرح جهش مسکن ادامه داد: پروژه ۸۱۰۰ واحدی که در اراک آغاز شده در مرحله طراحی است که در شورای اداری اخیر با حضور استاندار قرعه کشی انجام و مهلت پرداخت وجه برای متقاضیان اعلام شد.

وی اضافه کرد: در سال‌های مختلف از زمان اجرای مسکن مهر و مسکن امید و اقدام ملی و جهش ملی، بر ماده ۱۰ و ارائه زمین های دولتی مازاد دستگاه ها به دولت برای ایجاد مسکن تاکید شده که در کشور تحقق کمی داشته چون اراضی محدود هستند. اگر اوقاف به عنوان یک زمین دار بزرگ در کشور وارد این موضوع می شد اقدام بزرگی محسوب می شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی اضافه کرد: در حال حاضر در اراک برای اولین بار توانسته ایم از ظرفیت اوقاف استفاده کنیم اما در صورتی که مردم تمایل به استفاده از این ظرفیت نداشته باشند می توانند از ظرفیت موجود در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران استفاده کند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی، سردار حسن مفخمی شهرستانی نیز در این نشست گفت: ۱۴۳۸ نفر از پرسنل ما با بیش از ۱۰ سال خدمت واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن هستند که علیرغم پیگیری های بنده در دوره ۳۰ ماهه حضور در استان مرکزی، تاکنون این افراد صاحبخانه نشده اند که تقاضا دارم تصمیم قاطع در خصوص رفع این مشکل انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha