• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400102820847
  • منبع : نمایندگی همدان

بارش ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر برف در همدان

بارش ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر برف در همدان

ایسنا/همدان کارشناس هواشناسی استان همدان از پوشش سراسری بارش برف در استان خبرداد و گفت: این بارش‌ها با کولاک همراه بوده که اندازه گیری ارتفاع آن از دقت بالایی برخوردار نیست.

روح الله زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بارش‌هایی که استان در شب گذشته تجربه کرد، با ارتفاع متغیر بین ۵ تا ۱۰ سانتیمتر بود که با توجه به وزش باد در همه مناطق، اندازه گیری دقیق ارتفاع  برف مشکل است.

وی با اشاره به حجم آب حاصله از بارش بیان کرد: در دانشگاه بوعلی با هشت میلیمتر بیشترین بارش گزارش شده است و دیگر مناطق استان، ایستگاه فرودگاه همدان هفت میلیمتر، تویسرکان ۹، گل تپه شش، نهاوند پنج، ملایر پنج، رزن یک، قهاوند یک و در دیگر مناطق بارش خفیف برف گزارش شده است.

زاهدی افزود: از امروزآسمان استان صاف و تا قسمتی ابری و کاهش دمای محسوس تا منفی ۱۴ درجه سانتیگراد انتظار می‌رود و این وضعیت تا  روزپنج شنبه پایدار است و برای پایان هفته بارش خفیف پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی در مورد کمینه وبیشینه دما در شبانه روز گذشته نیز گفت: سردترین منطقه در استان، گل تپه با منفی ۱۷ درجه سانتیگراد و گرمترین شهرستان فامنین با هفت درجه سانتیگراد بوده‌اند و همدان با منفی ۱۱ درجه سانتیگراد سردترین دما و ۴چهار درجه سانتیگراد گرمترین دمای خود را در شبانه روز گذشته تجربه کرده است.

زاهدی در پایان با اشاره به بارش خفیف در روز پنج شنبه و خروج سامانه بارشی در استان گفت: با توجه به وضعیت نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی برای استان در هفته بعد پیش‌بینی نمی‌شود و آسمان از ابتدای هفته بعد جوی آرام و پایدار خواهد داشت.

بارش ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر برف در همدان

بارش ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر برف در همدان

بارش ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر برف در همدان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۱۱:۴۹

چقدر خوشحال شدم از بارش برف و خدا رو شکر کرده خدا کنه ادامه داشته باشه بحق خوبانت