• چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1400102921714
  • خبرنگار : 71062

مراسم اختتامیه دهمین دوره «جایزه ادبی یوسف» برگزار می‌شود

مراسم اختتامیه دهمین دوره «جایزه ادبی یوسف» برگزار می‌شود

سرهنگ بایرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، سردار میرزایی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان(ارتباط تصویری) و مسعود امیرخانی دبیرعلمی دهمین دوره جایزه ادبی یوسف در یک نشست خبری، روند، جوایز و داوری این جایزه را که ششم بهمن ماه برگزار خواهد شد تشریح کردند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ بایرامی در این نشست خبری گفت:سیاست ما برگزاری اختتامیه جوایز ملی در استان‌ها است تا شایستگی‌های استان‌ها هم به معرض نمایش گذاشته شود. همچنین فرصتی به دست می‌آید تا استعدادها به خوبی در سراسر کشور شناخته شوند. به این ترتیب می‌توانیم ابعاد مختلف دفاع مقدس را به نسل‌های  آینده کشور و دنیا تبیین کنیم. از سوی دیگر داستان نویسی در حوزه دفاع مقدس نیز در این میان تقویت خواهد شد.

وی یادآور شد: این جایزه با هدف خلق آثار ادبی با موضوع دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ویژه داستان‌های کوتاه برگزار می‌شود.

به گفته وی، دوره یازدهم این جشنواره به داستان نویسی درباره خرمشهر اختصاص دارد و اختتامیه آن هم خراد سال آینده در خرمشهر برگزار خواهد شد.

سرهنگ بایرامی همچنین از برگزاری بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس در استان فارس،نوزدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس در تهران و کنگره ادبیات پایداری در سال جاری خبر داد.

سردار میرزایی نیز در این نشست خبری که به صورت اتصال تصویری برگزار شد،گفت:از چهارم بهمن ماه میزبان برگزیدگان دهمین دوره جایزه ادبی یوسف  خواهیم بود. 

وی ادامه داد: در سالی که گذشت کارگاه‌های مختلف آموزشی داستان نویسی در سطح استان هرمزگان برگزار شد و در خلال مراسم اختتامیه نیز برگزار خواهد شد.

در ادامه، مسعود امیرخانی گفت:برگزاری مراسم در گستره استانی سخت است و امیدواریم بازدهی مطلوبی را شاهد باشیم. 

به گفته وی، این جشنواره در دو بخش اصلی بزرگسال و نوجوان و بخش ویژه داستان شهیدان برگزار می‌شود. موضوع اصلی داستان ارسالی دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت و در بخش ویژه داستان شهیدان نیز موضوع اصلی داستان مقطعی برجسته از زندگی یکی از شهدای گرانقدر (دفاع مقدس یا مدافعان حرم) است.

وی توضیح داد: طی فراخوان انجام شده ۳۴۴۶ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید. 

امیرخانی همچنین با اشاره به۱۸۱ اثر برگزیده استانی گفت: از بین همه آثار ارسالی، ۳۶ اثر نامزد دریافت شده و در نهایت ۱۸ اثر برای دریافت جایزه انتخاب شدند که  ۱۶ نفر از ۱۸ برگزیده نهایی بانوان هستند.

وی گفت:در دهمین دوره جایزه ادبی از صاحبان آثار در بخش‌های داستان دفاع مقدس،مدافع سلامت،دفاع از حرم و یک نویسنده استانی به صورت ویژه تقدیرخواهند شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha