• پنجشنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۰ / ۲۳:۰۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400103022971
  • منبع : نمایندگی اردبیل

تشدید بارش های زمستانی و بسته شدن معابر در اردبیل

تشدید بارش های زمستانی و بسته شدن معابر در اردبیل

ایسنا/اردبیل با گذشت یک هفته از بارش‌های دامنه‌دار و پی در پی در استان سردسیر اردبیل، راه های فرعی و معابر اصلی در استان اردبیل بسته شده است و تلاش راهدران و مدیریت بحران برای بازگشایی و امدادرسانی به مردم ادامه دارد.


در حالی که استان اردبیل با شناسنامه برف و کولاک و شرایط دشوار زمستان در سطح کشور شناخته شده اما این بار بارش برف مدیران بحران و مردم را نیز غافلگیر کرده و به شرایط دشوار این وضعیت دامن زده است.

همچنین گزارش‌های موثق حکایت از قطعی برق در روستاهای متعدد و شهر گرمی، قطعی آب در مشگین‌شهر و روستاها، یخ‌زدگی لوله‌ها در بسیاری از مناطق شهر به ویژه ترکیدگی کنتورها، عدم تأمین سوخت دوم برای روستانشینان و ساکنان مناطق اطراف شهر و ده‌ها مشکل دیگر مردم اردبیل را در این سرمای بی‌سابقه کلافه و سردرگم کرده است.


هرچند مدیران مربوطه برای حل مشکلات اعلام آمادگی کرده اند اما وضعیت بحرانی در شهرهای مختلف استان اردبیل به ویژه مرکز این استان مردم را در یک هفته اخیر خانه‌نشین کرده و مانع از انجام امور در سطح شهر به دلیل انباشت برف در خیابان‌ها و معابر شده است.


بیش از 80 درصد خودروها در شهر اردبیل در پارکینگ‌هاست و مردم در تردد روزانه خود و تأمین مایحتاج اولیه در سخت‌ترین شرایط به سر می‌برند و در جاده‌ها نیز برف و کولاک امان راهداران را بریده است و آنها شبانه روز در جاده ها بسر می برند.


با ورود موج سوم بارش‌ها که از امروز مناطق مختلف استان را در بر گرفته وضعیت در روزهای آینده بحرانی‌تر خواهد شد و پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر وزش تندباد، یخبندان شدید و مسدود شدن جاده‌ها و مسیرهای روستایی به معنای واقعی کار را دشوار کرده و مدیریت بحران باید با تلاش بیشتری گره کور این مسئله را باز کند.


در حالی که همچنان 300 روستای استان اردبیل بنا به اظهارات مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بسته شده و این مسدودیت بیش از یک هفته است به طول انجامیده، روستانشینان در تأمین سوخت، مواد اولیه، حتی نان شب محتاج هستند و بالگرد نیز امکان حرکت در این مسیر کوهستانی و کولاکی را ندارد در حالی که باید بیش از این مدیریت بحران وارد عمل می‌شد تا روستاییان ساکن در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور ذخیره زمستانی مناسب داشته باشند.


بارش های اخیر ضعف اغلب ادارات خدمات‌رسان استان را به رخ کشیده است ولی آنها نیز با کمبود امکانات در راه های استان برای خدمات رسانی به مردم در حال تلاش هستند و تمام توان خود را بکار بسته اند

همچنین برخی از دستگاه‌های فعال و پیشرو در این حوزه نیز در فکر تأمین زنجیر چرخ هستند و یا از کمبود ماشین‌آلاتی سخن می‌گویند و به دنبال  تدبیر هستند.


شهر اردبیل که در روزهای اخیر قفل شده و امکان تردد حتی در هسته مرکزی شهر وجود ندارد، با انباشت برف و یخ در مناطق مختلف شهر اعم از خیابان‌ها و کوچه‌ها روبه‌روست و مردم اردبیل را بیش از گذشته نگران روزهای آینده دشوار زمستانی کرده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha