• چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400110604294
  • خبرنگار : 50295

فعال حوزه کشاورزی عنوان کرد

هفت‌خوان رستم دریافت تسهیلات برای خرید تجهیزات کشاورزی در زنجان

هفت‌خوان رستم دریافت تسهیلات برای خرید تجهیزات کشاورزی در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس اتحادیه گل‌فروشان و ماشین‌آلات کشاورزی استان زنجان گفت: شرایط دریافت وام برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی مراحل پیچیده ای دارد.

حسن محمودپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دریافت معرفی‌نامه از دهیار یا شورای روستا، ارائه مدارک هویتی شخص و مدارک زمین زراعی، باغ، دامداری و گواهی‌نامه به واحد مکانیزاسیون جهادکشاورزی، ارسال پرونده برای دریافت وام متقاضی به بانک متولی، فراهم آوردن ضامن مورد تایید بانک که اعم از سند زمین یا منزل یا کاسب دارای پروانه کسب، کارمند رسمی دولت با فیش حقوقی، پرداخت ۲۰ درصد از کل مبلغ فاکتور به حساب شخصی و اعطای ۸۰ درصد باقی‌مانده توسط بانک به صورت وام، انجام تغییر و تحول اداری توسط کارشناس بانک و واریز کل مبلغ به حساب ارائه شده توسط شرکت تولیدکننده در پیش فاکتور از مراحل خرید تراکتور است.

وی با اشاره به جزئیات تسهیلات دریافت ماشین‌آلات مکانیزه بیان کرد: کشاورزان اعلام می‌کنند سود ۱۵ درصد و مهلت بازپرداخت ۵ ساله تنها در گزارش‌ها است و این تسهیلات با سود بیشتری به کشاورزان ارائه می‌شود.

رئیس اتحادیه گل‌فروشان و ماشین‌آلات کشاورزی استان زنجان افزود:‌ سالانه ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر در استان زنجان متقاضی دریافت تراکتور هستند و فقط ۶۰۰ دستگاه تراکتور در سال به استان تعلق گرفته شده است.

این مسئول گفت: زنجان کارخانه تولید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی ندارد و استان مشهد اصلی‌ترین صادرکننده به استان زنجان است.

محمدپور خاطرنشان کرد: انتخاب اجباری ادوات توسط جهادکشاورزی و شرایط سخت دریافت وام به سود کشاورزان نبوده، اگر چه گاهاً افرادی متقاضی دریافت می‌شوند که واقعاً نیازی به این وسیله نداشته و صرفاً می‌خواهند به شکل یارانه‌ای تراکتور را بگیرند و در بازار آزاد به فروش برسانند که این امر سبب گرانی این وسیله شده و نیز در دراز مدت به ضرر کشاورزی واقعی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha