• یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400121511345
  • خبرنگار : 50310

فرماندار خرم‌آباد:

زندانبانی یک کار سخت، طاقت فرسا و پُرآسیب است

زندانبانی یک کار سخت، طاقت فرسا و پُرآسیب است

ایسنا/لرستان فرماندار خرم‌آباد گفت: زندانبانی یکی از مشاغل سخت و طاقت‌فرساست.

علی‌محمد دریکوند، در دیدار با مدیرکل زندان‌های لرستان، از زندانبانی به عنوان یکی‌از مشاغل سخت و طاقت‌فرسا یاد کرد.

وی با ارزشمند خواندن هدایت انسان‌ها از مسیر اشتباه، اظهار کرد: نتیجه اقداماتی که در زندان‌ها در حال انجام است، یک جامعه سالم و کم آسیب خواهد بود.

فرماندار خرم‌آباد عنوان کرد: از آنجا که انسان ذاتاً مجرم نبوده و دلایل مختلفی در بروز جرم مؤثر است لذا می‌توان برای کاهش اعمال مجرمانه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود اقدامات پیشگیرانه‌ای را عملیاتی کرد.

در ادامه عبدالمجید کشوری،  مدیرکل زندان‌های لرستان، با اشاره به این‌که زندانبان در نظام زندانبانی اسلامی، خود را مکلف به اصلاح و تربیت زندانیان می‌داند، به تشریح بخشی از اقدامات صورت گرفته در زندان‌های استان پرداخت.

وی گفت : نظام زندانبانی امروز که محصول انقلاب اسلامی است از مشخصه‌های ویژه‌ای برخوردار بوده که مهم‌ترین رکن آن بر اقدامات اصلاحی و تربیتی استوار شده است.

کشوری بیان کرد: فرآیند تبدیل شدن زندان به آموزشگاه نیکی‌ها که پس از دستور مقام معظم رهبری آغاز شد، یک حرکت نوین، علمی و انسانیست که نظیری برای آن در دیگر نظام‌های قضایی دنیا نمی‌توان یافت.

مدیرکل زندان‌های لرستان، تصریح کرد: در نظام زندانبانی امروز کشور، نه تنها زندانی مهم است بلکه خانواده او نیز بسیار مورد تأکید قرار دارد و فرآیند اصلاحی، تربیتی و حمایتی چه در زندان و چه در سطح جامعه در حال اجرا و پیگیری است.

وی ادامه داد : بهره گیری هدفمند از ظرفیت‌های موجود از یک سو و خلق ظرفیت‌های جدید از طرف دیگر باعث شده شاهد تغییرات بسیار اساسی در حوزه‌های مختلف زندان‌های استان باشیم که به‌ نوعی رضایتمندی مخاطب ما را نیز بهمراه داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha