• سه‌شنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400122418917
  • خبرنگار : 50181

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه:

قیمت شیرینی شب عید در کرمانشاه افزایش نیافته است

قیمت شیرینی شب عید در کرمانشاه افزایش نیافته است

ایسنا/کرمانشاه به گفته رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه، قیمت شیرینی برای ایام نوروز در کرمانشاه هیچ افزایشی نداشته و مردم با همان نرخ قبل شیرینی را می‌خرند.

محمدرضا ناصری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مردم برای شب عید عمدتا شیرینی نخودی و انواع شیرینی‌های خشک را تهیه می‌کنندکه ماندگاری بیشتری دارد، افزود: شیرینی نخودی، دانمارکی و زبان بیشترین شیرینی است که در این ایام به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر کیلو شیرینی دانمارکی و زبان حدود 55 هزار تومان، شیرینی تر 65 تا 70 هزار تومان و شیرینی نخودی 80 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه اضافه کرد: این قیمت‌ها مربوط به قنادی‌های درجه یک است و قیمت انواع شیرینی برای قنادی های درجه دو بین هشت تا 10 هزار تومان ارزانتر است.

وی با بیان اینکه قنادی‌ها به هیچ عنوان دوست ندارند قیمت بالا برود زیرا در نهایت فروش خود آنها کم می شود، تاکید کرد: اما از سوی دیگر با افزایش هزینه‌ها مواجهیم. برای مثال قیمت آرد نخودی به کیلویی 50 هزار تومان رسیده و هر کیلو شکر را با تعرفه دولتی 13 هزار تومان می‌خریم.

ناصری از محدودیت تامین روغن قنادی‌ها هم یاد کرد که اگرچه توزیع به صورت مستمر صورت می‌گیرد اما به اندازه نیاز قنادی‌ها نیست و عنوان کرد: اگرچه ممکن است با کمبود مواجه شویم، اما قنادی‌ها مجبورند برای پوشش بازار پایان سال روغن را به صورت آزاد هم شده تهیه کنند.

وی به مردم اطمینان داد که در روزهای پایانی سال با کمبود شیرینی در بازار مواجه نخواهیم شد و خاطرنشان کرد: دلیل کمبود شیرینی در آخرین روزهای سال قبل این موضوع بود که به دلیل نگرانی از شیوع کرونا قنادی‌ها کمتر پخت کردند تا مانند دو سال قبل که چند تن شیرینی از دست رفت، دچار ضرر نشوند.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه گفت: خوشبختانه امسال وضعیت بهتر است و قنادی‌ها هم پخت بیشتری خواهند داشت.

ناصری از تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از تخلفات در قنادی‌ها هم خبر داد و اظهار کرد: تقاضای ما از مردم این است که به هیچ عنوان در این ایام از دستفروشان و ماشین‌های سیار شیرینی نخرند، زیرا کیفیت و سلامت آن مورد تایید نیست.

وی از فعالیت نزدیک به 180 قنادی و کارگاه قنادی در کرمانشاه خبر داد و گفت: نزدیک به 90 قنادی کرمانشاه درجه یک هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha