• شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401022415916
  • خبرنگار : 50177

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان:

حفظ نظام اسلامی و ارزش‌های انقلابی سرلوحه همه برنامه‌های مسئولین باشد

حفظ نظام اسلامی و ارزش‌های انقلابی سرلوحه همه برنامه‌های مسئولین باشد

ایسنا/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: حفظ نظام اسلامی و ارزش‌های انقلابی سرلوحه همه برنامه‌های ما مسئولین باشد.

دکتر بهرام ستاری دستنایی در مراسم معارفه فرماندار رومشکان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از اعضای شورای تامین که همیشه یار و یاور مدیران اجرایی و نبض هماهنگ شهرستان را با هماهنگی فرماندار دنبال می‌کنند تشکر می‌کنم و امید می‌رود استمرار این همکاری و تعامل سبب شکوفایی در این منطقه شود.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی به عنوان نظام مردم‌سالار دینی تمام ارکان خود را برپایه نظر و اراده ملت بنا نهاده است، افزود: چنانچه روند ۴۲ ساله انقلاب را بررسی کنیم آنچه برای همه مسئولین حجت است اراده ملت و خدمت به آنان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه اراده ملت برای اینکه دستور تنظیم برنامه‌ها بر مبنای یک انتخابات انجام و آنچه شکل می‌گیرد در دستور کار مدیریتی قرار گیرد، ادامه داد:دولت سیزدهم به دلیل اینکه منتخب و برگزیده مردم است همین شیوه و رفتار را در دستور کار خود قرار داده است.

دولت کنونی به دلیل گفتمان انقلابی برآمده از انقلاب با حساسیت بیشتری دنبال شده است

وی با اشاره به سه رسالت دولت سیزدهم که می‌تواند برای مدیران راهگشا باشد، گفت: حفظ نظام جمهوری اسلامی به عنوان مهمترین دستاوردی که باید به لحاظ اینکه سرمایه جاودانه خون شهیدان را پاس بداریم اولویت همه دولت‌ها با گفتمان‌های متعدد بوده است اما در دولت کنونی به دلیل گفتمان انقلابی برآمده از انقلاب با حساسیت بیشتری دنبال شده است.

ستاری دستنایی اظهار کرد: حذف دوگانگی‌هایی که برخی اوقات بین ارکان نظام در دستور کار بود در این دولت کاملا از بین رفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان عنوان کرد: سعی و تلاش دولت سیزدهم بر این است که بر مبنای یک هماهنگی واحد در ارکان مرکزی و به تناسب در بدنه‌های مدیریتی میانی و پایه‌ای این حرکت را دنبال کند.

وی با تاکید براینکه رسالت اول حفظ نظام اسلامی و ارزش‌های انقلابی است که سرلوحه همه برنامه‌های ما مسئولین باشد، اضافه کرد: برای حفظ نظام و ارزش‌های دینی طبیعی است که باید مردمی متناسب با این روحیه را داشته باشیم؛  مردمی که بدانند این نظام برآمده از خون شهدا نیاز به پاسداری دارد که البته در طول ۴۲ سال هم اثبات کرده‌اند.

ستاری دستنایی با اشاره به اینکه رسالت دوم دولت این است که مردم را در میدان حفظ و بتواند بر مبنای اراده ملت تلاش کند لذا دو نقطه ضعف برای دولت کنونی ملموس بود که باید در ابتدای شروع کار خود آنهار ا از بین می‌برد ادامه داد: اولین موضوع به مخاطره افتادن جان مردم  بود و امنیت روانی که برنظام به ویژه مردم حاکم شده بود ملت احساس نگرانی داشتند  تا زمانی سلامتی وجود نداشته تلاش و کوشش معنا نداشت.

حفظ جان مردم به عنوان اولویت نخست دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه حفظ جان مردم به عنوان اولویت نخست دولت سیزدهم به همت مردم و مدیران در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد:  فراموش نکردیم که در ابتدای روزهای تلخ ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ خانوار داغدار می‌شدندو آثار روانی حاکم بر آنان کاملا ملموس بود.

وی اضافه کرد: در سال ۹۹ و ابتدای سال ۱۴۰۰برای تزریق دوز اول واکسن کرونا ویروس ناچار بودیم سهمیه‌بندی، قشربندی و دسته‌بندی کنیم و تناسب سنی جامعه را در دستور کار قرار داده بودیم تا بتوانیم براساس میزان واکسن در اختیار، آسیب‌پذیرترین افراد را واکسینه کنیم و این درحالیست که امروز از ۶۰۰ تا۷۰۰ فوتی در روز به دو نفر رسیدیم و امید می‌رود روزی شاهد هیچ فوتی کرونایی در کشور نباشیم.

ستاری دستنایی افزود: حفظ جان ملت دستاورد دولت سیزدهم است که با کارهای بسیار خوب زیربنایی و همکاری و تعامل مردم و مدیران امروز کار به جایی رسیده که از واکسن وارداتی به صادراتی رسیدیم و این دستاورد کمی نیست که در یک پروسه شش هفت ماهه امروز شاهد آرامش روانی در بین اقشار مختلف جامعه هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: در این مدت شش ماه در لرستان بیش از ۶۷ هزار نفر را بیمه سلامت رایگان شدند و همه ایرانیان باید تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

وی بیان کرد: گام دوم دولت این بود وقتی مردم به آرامش روانی رسیدند و سلامت پیدا کردند به نان، رفاه و آرامش اقتصادی نیاز دارند.

ستاری دستنایی با اشاره به اینکه زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمد با کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی مواجه بود، تصریح کرد: به اذعان نامه دکتر نوبخت رئیس سازمان بودجه و تایید معاون اول رئیس جمهور وقت، دولت کنونی خزانه خالی را تحویل گرفت و در ماه اول استرس داشتیم که آیا در ماه اول حقوق پرسنل و دولتمردان را می‌شود پرداخت کرد؟ بدون اینکه استقراض از بانک مرکزی در دستور کار قرار گیرد و بدون اینکه از صندوق ذخیره ارزی پولی را دریافت کنیم روند اقتصادی را به جایی رساندند که در شش ماه دوم علیرغم اینکه هشت میلیارد دلار ارز ترجیحی در شش ماه اول هزینه شده بود بدون اینکه کسری بودجه داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اضافه کرد: این بستر مسکن بود به این دلیل که یک خوره اقتصادی داشت اقتصاد مزمن به بحث نئوپلاسمی ما را همیشه در درون نظام به عنوان یک حرکت خزنده دنبال می‌کرد که هر چقدر دولتمردان با هماهنگی مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کردند که سفره مردم را کوچکتر نبینند اما به دلیل اینکه این خوره ارز ترجیحی از بابت اینکه در سفره مردم بنشیند در دکان واسه‌گران و دلالان و وارد کنندگان می‌نشست تصمیم ضروری دولت بر آن شد که دست به یک حرکت عظیم ریسک‌پذیری بزند که مردان میدان می‌داند.

با تصویب مجلس در بودجه ۱۴۰۱ ضرورت ایجاب کرد که اصلاح سیستم اقتصادی در دستور دولت قرار گیرد

وی خاطرنشان کرد: با تصویب مجلس در بودجه ۱۴۰۱ ضرورت ایجاب کرد که اصلاح سیستم اقتصادی در دستور دولت قرار گیرد و برنامه براین شد که به جای اینکه ارز تحویل وارد کنندگان به عنوان سرحلقه همه برنامه‌های اقتصادی بدهند به حلقه آخر یعین مصرف کنندگان بدهند که کاری بسیار سخت بود.

ستاری دستنایی گفت: در چهارساله پایانی دولت گذشته به طور میانگین ۷۴ میلیارد دلار ارز ترجیحی به اقتصاد کشور تزریق شده است اما در سال ۱۴۰۰به هشت میلیارد دلار رسید.

مدیران نقش واسطه بین مردم و دولت را ایفا کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تاکید کرد: امروز در شرف یک تحول عظیم اقتصادی هستیم که باید اول مدیران همراهی کرده و نقش واسطه بین مردم و دولت را ایفا کنند و چنانچه در جایی ابهامی وجود دارد باید مدیران بیان و تبیین کنند که این طرح اقتصادی چقدر مفید است؟ شرایط منطقه‌ای و داخلی را باید بسنجید که این کار اگر در دولت آقای هاشمی شکل می‌گرفت به مراتب بهتر بود؛ اگر در استمرار دولت آقای احمدی‌نژاد و چنانچه  در دولت روحانی شکل می‌گرفت بهتر بود.

وی گفت: هرچه قدر به عقب برویم خسران آن بیشتر خواهد بود لذا امروز حساب کردند اگر همان روند گذشته را دنبال کنیم باید ۳۰ میلیارد دلار سالانه ارز ترجیحی را وارد عرصه اقتصاد کنیم تا نتیجه بدهد و این کار بسیار خطرناکی است.

ستاری دستنایی یادآور شد: ورود ارز ترجیحی به درون اقتصاد سبب رانت‌خواری، فساد و تبعیض  می‌شد و عدالت رعایت نمی‌شد و به دست کسی که مستحق بود نمی‌رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بیان کرد: در اواسط سال ۱۴۰۰ قیمت مرغ افزایش یافت بدون اینکه مقدار یارانه زیاد شود و قیمت همه اقلام بالا رفته بود بجز مقدار یارانه؛ امروز در برخی موارد میزان یارانه به ده برابر رسیده و امروز شاهد مرغ با قیمت ۵۹ هزار تومان هستیم یعنی برای مردم باید این نکته را جا بیندازیم.

وی خاطر نشان کرد: در دو رویکرد هیچ تغییری صورت نمی‌گیرد یعنی دارو و درمان مردم وجود بیمه سلامت  تغییر نم‌کند همچنین قیمت نان و بنزین نیز دچار تغییر نخواهد شد.

ستاری دستنایی گفت: تنها در چهار قلم (مرغ، تخم‌مرغ، روغن و نهاده‌ها) تغییر قیمت داریم که باید نظارت و مدیریت بر روی قیمت‌ها داشته باشیم تا بتوانیم این کار را با نحو شایسته به انجام برسانیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تاکید کرد: در استان هم موضوع مدیریت واحد به سوی این است که بتوانیم به بهترین نحو در بستری که وجود دارد و رویکرد دولت  بهره ببریم که این مهم نیازمند همکاری و همراهی مدیران دارد.

تحول در سیستم اداری امری ضروری است

وی با تاکید براینکه تحول در سیستم اداری امری ضروری است، بیان کرد: جابجایی و تحول خون جدیدی است در رگ اجرایی دولت و این به منزله حذف دیگران نیست؛ جابجایی‌ها بر این مبناست که گفتمان انقلابی و رویکرد جهادی نقش جهنده دیگری به خود داشته باشد.

ستاری دستنایی اضافه کرد: توفیق خدمتگزاری به این مردم نکته بسیار ارزشمندی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: آثار ارائه خدمت در شهرستان‌هایی که نیاز به خدمت است ماندگار تر از شهرستان‌های برخودار است؛ انتظار داریم مدیران همکاری لازم و وافی را را با فرماندار داشته باشید.

مدیری موفق‌تر است که مردمی‌تر و رویکرد و رفتارش با مردم صادقانه باشد

وی خطا به فرماندار اظهار کرد: فاصله بین مدیر و مردم نخواهیم داشت و مدیری موفق‌تر است که مردمی‌تر و رویکرد و رفتارش با مردم صادقانه باشد.

ستاری دستنایی تصریح کرد: مدیر وقت اداری در دولت انقلابی به درد نمی‌خورد و مدیر باید در تمام شبانه‌روز در دسترس و راهگشا باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بیان کرد: متاسفانه گرفتار یک بروکراسی اداری هستیم و از هیچ مدیری پذیرفتنی نیست که کار و حل مشکل بخواهیم و بگوید نامه‌اش را زدم؛ زمانی ما از مدیریت اجرایی دولت سیزدهم می‌پذیریم که مشکل چه با مکاتبه، چه حضوری و چه میدانی حل شده باشد.

باید کار را در بستر میدان و اجرا ببریم

وی تاکید کرد: باید کار را در بستر میدان و اجرا ببریم و حل کنیم و مکاتبه‌ هنر نیست و یک اپراتور می‌تواند آن را به انجام برساند.

ستاری دستنایی گفت: باید در حل مشکلات همراه با نماینده مردم در مجلس  این مهم به انجام برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تصریح کرد: رومشکان شهرستانی با قدمت و دارای شهدای ارزشمندی و با نیروهای خوبی دارد که باید استعداد آنان را شناسایی کنیم و آنهایی که انگیزه خدمتگزاری دارند قطعا در این جا برای خدمتگزاری برای آنها وجود دارد و آنهایی که انگیزه انجام کار ندارند و این تفکر را قبول ندارند جایی در دولت سیزدهم ندارد.

وی گفت: مدیریت اجرایی پاسخگوی نیازهای مردم و اجتماع، تعامل و برادری و هماهنگی است انتظار داریم که یک ندای وحدت‌گونه در راستای خدمتگزاری به مردم همانگونه که بوده است در این شهرستان استمرار یابد تا نتیجه ثمربخش این فرصت را ببینیم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم حجت نصیری‌پور به عنوان فرماندار رومشکان معرفی و منصوب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha