• شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۲:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401023121275
  • خبرنگار : 50175

شهردار بروجرد:

تشکل‌های مردم‌نهاد سرمایه‌های غنی اجتماعی هستند

تشکل‌های مردم‌نهاد سرمایه‌های غنی اجتماعی هستند

ایسنا/لرستان شهردار بروجرد گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد به‌عنوان سرمایه‌های غنی اجتماعی بسترهای مطلوب فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هستند.

یحیی عیدی بیرانوند در جلسه با تشکل‌های مردم‌نهاد که امروز برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری، اظهار کرد: وجود تشکل‌های مردم‌نهاد، یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه امروزی است و در بروجرد به‌تناسب جمعیتی آن از آمار قابل‌قبول و رشد خوبی در تشکیل این نوع تشکل‌ها برخوردار هستیم.

 وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نهادهای مردمی و نقش تأثیرگذار آن‌ها در روند اجرای مطلوب‌تر اهداف و برنامه‌های شهرداری، عنوان کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد به‌عنوان سرمایه‌های غنی اجتماعی بسترهای مطلوب فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هستند که با استفاده از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های آن‌ها می‌توان به تحقق برنامه‌ها، توسعه و آبادانی شهر سرعت بخشید.

شهردار بروجرد با بیان اینکه شهرداری نسبت به حفظ محیط‌زیست نگاه مثبت دارد، تصریح کرد: اقدامات گسترده‌ای پیرامون حفظ محیط‌زیست در شهرداری صورت پذیرفته است که از جمله آن می‌توان به افزایش سرانه فضای سبز شهری، کاشت نهال مثمر، ترمیم، بهسازی و ساماندهی پارک‌ها، بهسازی و لایروبی انهار سطح شهر، عملیات‌های لوله‌گذاری جهت دفع آب‌های سطحی و... اشاره کرد.

عیدی بیرانوند اجرای نهضت آسفالت معابر و آغاز پروژه آبیاری فضای سبز با آب غیر شرب را از اقدامات مؤثر شهرداری در حفاظت از محیط‌زیست عنوان کرد و افزود: شهرداری بروجرد آمادگی کامل برای همکاری با سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد را دارد و از برنامه‌های آن‌ها در چارچوب قانون حمایت خواهد کرد و در همین راستا می‌تواند مکان‌های مناسبی همچون باغ قرآنی، پارک بانوان و... را جهت کاشت گیاهان دارویی در اختیار این تشکل‌ها قرار دهد. تا بتوانیم در تولید گیاهان دارویی و ایجاد اشتغال (به‌صورت کار در منزل) برای حرکت چرخ اقتصاد شهر قدمی برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha