• یکشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401030100050
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار:

۱۰۰ هزار متر مکعب کسری آب برای مصارف شهر چابهار و حومه وجود دارد

۱۰۰ هزار متر مکعب کسری آب برای مصارف شهر چابهار و حومه وجود دارد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه شبانه‌روز حدود ۴۰ هزار متر مکعب آب شیرین در این شهرستان وجود دارد گفت: ۱۰۰ هزار متر مکعب کسری آب برای مصارف شهر چابهار و حومه وجود دارد ودر برخی محدوده سکونتگاهی روستایی لوله کشی اب شهری نداریم.

به گزارش ایسنا- ابراهیمی افزود: پروژه ابرسانی به روستای تیس با پوشش حدود ١٤ هزار خانواری با إعتبار اولیه ٨٨ هزار میلیارد تومان توسط منطقه ازاد چابهار در حال اجراست و بیش از ٦٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: برنامه اجرایی منطقه آزاد چابهار در حال حاضر برای تامین آب شیرین را در دستور کار دارد، یک مورد طرح آب‌شیرین‌کن شرکت نگین مکُران است که عملیات اجرایی آن چهار ماه قبل با ظرفیت ۱۴۰ هزار متر مکعب آب تولیدی در شبانه روزهم برای تامین آب شهری و صنعتی آغاز شده و پیشرفت خوبی داشته است.

ابراهیمی افزود: دومین مورد انعقاد تفاهم‌نامه ۸۰۰ هزار متر مکعب تولید و انتقال آب به استان‌ سیستان و بلوچستان و سایر استانهای همجوار توسط شرکت ایمواسکو بوده که تخصیص زمین برای اجرای این طرح اتفاق افتاده و در شرف آغاز عملیات اجرایی است.

نصراالله ابراهیمی گفت: عملیات در حال اجرای پروژه انتقال گاز طبیعی هم با همت و نظارت جدی وزارت نفت، می‌تواند تا پایان سال به مرحله انتقال شبکه داخل شهری و صنعتی چابهار بینجامد.

ابراهیمی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های خود منطقه آزاد نیروگاه ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ مگاواتی بوده که توافقات اولیه با سازمان انرژی اتمی انجام شده و در این منطقه احداث می‌شود، احداث نیروگاه سیکل ترکیبی نیز جزو برنامه های سازمان است که اعلام شده هرکسی آمادگی داشته باشد می‌تواند در این حوزه سرمایه گذاری کند.

وی اضافه کرد: حدود سه هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در دست اجرا است که ۱۶ پروژه اصلی مربوط به موضوعات اجتماع محور بوده و در بخش گردشگری ۷۲۴ میلیارد تومان، با مشارکت منطقه آزاد است.

مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: یکی از برنامه‌های بسیار مهمی که در حوزه جذب سرمایه گذاری در دست اجراست ، بیش از ۲۰۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه های پتروشیمی فولاد و سایر صنایع ، گردشگری، عمرانی، ساختمان های اداری، بهداشت و درمان و فرهنگی وجود دارد که تقریبا همه حوزه هارا پوشش می‌دهد و پیش‌بینی می‌کنیم که اگر این زنجیره‌ها تکمیل شود تا پنج سال آینده بیش از ۳۰۰ هزار نفر به جمعیت منطقه آزاد چابهار اضافه خواهد شد.

وی تصریح کرد: دو موضوع مهم دیگر جزو برنامه های منطقه ازاد چابهار أست که برای آن‌ها برنامه‌ریزی شده و بسیار حایز اهمیت است، اگر موضوع ساماندهی و حاشیه نشینی شهری - روستایی را بتوانیم به طور دقیق اجرایی کنیم می‌تواند در توسعه منطقه موثر واقع شود و در کنار این، تامین مسکن بومیان منطقه هم علاوه بر برنامه های قبلی که توسط وزارت راه و شهرسازی است که حدود هزار واحدبوسیله بازآفرینی شهری در حال احداث و تکمیل بوده و بخشی از آن تمام شده و بخش دیگر آن هم در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha