• پنجشنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401031913084
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

انجام پروژه‌های مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان بر اساس سرانه موجود فضای آموزشی

انجام پروژه‌های مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان بر اساس سرانه موجود فضای آموزشی

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان باشاره به توجه ویژه دولت به مناطق کم برخوردار و کمتر توسعه یافته گفت: تخصیص پروژه به شهرستان‌ها و مناطق بر اساس سرانه موجود فضای آموزشی، تراکم دانش آموزی، نیاز و اولویت سنجی صورت می‌گیرد.

لک زایی در گفت وگو با ایسنا افزود: هم اکنون فرایند ساخت ۲ هزار کلاس درس در جای‌جای استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

وی گفت: در حوزه جذب خیرین و فراهم شدن زمینه حضور آنان در مسیر مشارکت در ساخت و ساز از شیوه ها و بسترهای مختلفی از جمله راه‌اندازی پویش های انگیزشی مثل پویش آجر به آجر و امثال آن بهره گیری نموده ایم و در این طرح هر فرد از آحاد جامعه حتی با اختصاص یک آجر نیز می‌تواند در این مهم سهیم باشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ادامه داد: خیرین نیک اندیشی که قصد ورود به امر مهم مدرسه‌سازی را دارند می‌توانند در شهرستان‌ها و مناطق به مجامع خیرین مدرسه ساز و در مرکز استان به مجمع استانی خیرین و حوزه معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان مراجعه و مشارکت نمایند.

وی گفت: از جمله اولویت های دیگر این اداره کل توسعه فضاهای هنرستانی و فراهم نمودن زمینه اشتغال دانش آموزان در آینده است که در این راستا در دو سال اخیر ۷ هنرستان در قالب ۵۹ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۶۵۵ میلیارد ریال احداث و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته و هم اکنون نیز ۲۳ پروژه هنرستانی در قالب ۱۸۵ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۲۴۷۲ میلیارد ریال در دست ساخت می باشد.

میثم لک‌زایی در خصوص نحوه تجهیز هنرستانها و کارگاه های مهارتی اظهار داشت: با هدف توسعه و تجهیز کارگاه های هنرستانی ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ به این مهم اختصاص یافت که در حال انجام است.

وی با تاکید بر اولویت به روز رسانی تجهیزات کارگاه های هنرستان ها و ضرورت توسعه همه جانبه این فضاها خاطر نشان کرد: در کنار ساخت پروژه های هنرستانی به دنبال غنا بخشی به ماهیت و هویت رشته های تحصیلی با رویکرد مجهز نمودن کارگاه های موجود هستیم و در این راستا ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ به این موضوع اختصاص یافت که در حال انجام وی افزود: از این محل تجهیز کارگاه هایی از جمله تعمیر لوازم خانگی، برق صنعتی، برق ساختمان، الکتروتکنیک، حسابداری، خیاطی، مکانیک خودرو، تعمیر موتور خودرو و نقشه کشی ساختمان در دستور کار است و تلاش می شود تا بر اساس احصا نیازها و اولویت سنجی، کار با دقت نظر بیشتری صورت پذیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در خصوص توسعه مدارس شبانه روزی گفت: با هدف ارتقاء شاخص پوشش تحصیلی دانش آموزان و فراهم شدن زمینه جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل، در دو سال اخیر ۷ مدرسه شبانه روزی در قالب ۳۶ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۳۲۴ میلیارد ریال احداث و بهره برداری رسیده و هم اکنون نیز ۲۸ پروژه شبانه روزی در قالب ۱۶۸ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال در دست ساخت می باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha