• چهارشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401040100678
  • خبرنگار : 50356

استاندار خراسان رضوی:

مبنای کالاها و خدمات باید بر پایه قیمت‌ها در ۳۰ اردیبهشت ماه تعیین شود

مبنای کالاها و خدمات باید بر پایه قیمت‌ها در ۳۰ اردیبهشت ماه تعیین شود

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و همه تولیدکنندگان باید مبنای قیمت‌ها را براساس ۳۰ اردیبهشت ماه تعیین و قیمت‌ها را برای مردم تثبیت کنند.

یعقوبعلی نظری در گردهمایی بزرگداشت هفته قوه قضائیه در مشهد اظهار کرد: مبنای قیمت کالاها و خدمات در استان باید بر پایه قیمت‌ها در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه تعیین و تا ۱۰ تیرماه نیز اصلاح شود.

وی ادامه داد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و همه تولیدکنندگان نیز باید مبنای قیمت‌ها را براساس قیمت ۳۰ اردیبهشت ماه تعیین و قیمت‌ها را برای مردم تثبیت کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه متاسفانه با عوامل مصنوعی مختل کننده در ارتباط با قیمت‌ها در بازار مواجه هستیم و اثرات وضعی افزایش قیمت‌ها از یک کالا به کالای دیگر در بازار، افزایش قیمت‌های مصنوعی در بازار را باعث شده است، گفت: قیمت خدمات و بخش صنعتی و محصولات کارگاهی نیز در استان باید توسط اتحادیه‌ها و دستگاه‌های متولی حاکمیتی به سرعت قطعی و روشن شود و به تایید استانداری برسد و این سازوکار تعیین قیمت ملاک عمل خواهد بود.

استاندار افزود: موضوع اجاره بهای منازل نیز مردم را آزار می‌دهد که این افزایش بها کاملا غیرطبیعی است و باید مدیریت شود چون اجاره بهای منازل اثر زیادی در زندگی مردم دارد و اکنون تعیین نرخ اجاره‌بها در جامعه رها شده است، ولی به تازگی در این خصوص تصمیم‌های جدی گرفته شده است که به زودی اعلام خواهد شد و مسوولان حکومتی هر جا که منافع مردم دچار خدشه شود به واسطه وظیفه اعتقادی و انقلابی اعمال حاکمیت خواهند کرد.

نظری همچنین به ابلاغ رشد اقتصادی ۷.۲ درصدی استان و مزیتها و ظرفیتهای اقتصادی ویژه خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: معادن سنگ آهن خواف یکی از مزیت‌های استان است از این رو  باید در راستای بهره مندی از این ظرفیت، زنجیره فولاد و صنایع مربوط به آن در استان تکمیل شود و این موضوع نیاز به سرمایه گذاری جدی و سنگین دارد و باید تصمیم ها در این بخش اولویت داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای واقعه هفتم تیر گفت: دشمنان پس از اینکه امید خود را به عدم تحقق پیروزی نظام اسلامی از دست دادند، محور تلاش خود را ساقط کردن نظام از طریق ترور و حذف شخصیت‌های انقلاب اسلامی قرار دادند.

نظری افزود: این حذف و ترور به شکل نرم افزاری، ترور شخصیت و ترور فیزیکی بود و در آن دوران و البته زمان کنونی دشمنان به شکل‌های مختلف ترور مسوولان را در دستور کار خود قرار داده اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی موضوعات فرهنگی، اجتماعی و امنیتی استان، موضوع سیال بودن جمعیت و وجود اتباع خارجی در خراسان رضوی را ویژه عنوان کرد و ادامه داد: مدیریت و رفع گره‌های استان که برخی سابقه چندین ساله دارد، مساله مدیریت بازار، مقابله با گرانی‌ها و هدفمندی یارانه‌ها نیازمند همکاری بین بخش‌های مختلف است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha