• چهارشنبه / ۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401040805852
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون استاندار خراسان جنوبی:

بررسی ساختمان‌های ناایمن شهری در دستور کار شورای فنی استان قرار می‌گیرد

بررسی ساختمان‌های ناایمن شهری در دستور کار شورای فنی استان قرار می‌گیرد

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: پیرو مکاتبات دستگاه‌های نظارتی و با توجه به اهمیت و حساسیت‌های مطرح شده، بررسی ساختمان‌های ناایمن شهری از این پس در دستور کار شورای فنی استان قرار می‌گیرد.

علیرضا عباس‌زاده، امروز چهارشنبه ۸ تیر در نشست شورای فنی استان افزود: دفتر فنی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی به عنوان ناظر عالی ساخت و ساز باید درخصوص نظام ایمنی و مجوزها، نظارت بر ساخت و سازها و سازه‌های ویژه، مکاتباتی را با شهرداری‌های تابعه استان انجام دهند تا برآورد دقیقی در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، وی گفت: بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن در دستور کار جلسه بعدی شورای فنی قرار می‌گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: براساس بخشنامه‌های ابلاغی، نظارت بر پروژه‌های شهردای‌ها که با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت است، برعهده شورای فنی و اداره کل راه و شهرسازی است.

وی گفت: دستورالعمل فوق به شهرهای بالای صد هزار نفر تاکید دارد که در استان ما فقط شامل حال شهر بیرجند می‌شود اما در شهرهای دیگر نیز اگر مواردی وجود داشت، پیگیری می‌شود.

عباس‌زاده افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، شرکت توزیع نیروی برق، خزانه معین، شرکت آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب و دانشگاه علوم پزشکی اعضای اصلی شورای فنی استان را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از مدیران براساس دستور کارهای مختلف به عنوان عضو مدعو به این شورا دعوت می‌شوند لذا شرکت مدیران اعضای اصلی در جلسه الزامی بوده و مصوبات شورای فنی نیز برای دستگاه‌های اجرایی استان لازم‌الاجرا است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مشاوران، پیمانکاران و کارفرمایان باید به قوانین جاری اشرافیت کامل داشته باشند، همه جوانب کار را سنجیده و پس از آن نسبت به امضای قراردادها اقدام کنند که بعد از آن مسئولیت اجرای کار را نیز بپذیرند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha