• پنجشنبه / ۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۸:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401040906407
  • خبرنگار : 50416

۱۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در شهرستان ملایر در دست اجرا است

۱۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در شهرستان ملایر در دست اجرا است

ایسنا/همدان معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در این شهرستان در دست اجراست، گفت: استان همدان با فرماندهی استاندار، یک روند پرشتاب و رو به توسعه‌ را در پیش گرفته است.

به گزارش ایسنا، سلمان اسماعیلی روز پنجشنبه ۹ تیر ماه در نشست شورای اداری شهرستان ملایر با حضور وزیر دادگستری و استاندار همدان اظهار کرد: وزیر دادگستری مایه افتخار و یک فرصت مغتنم برای استان و شهرستان ملایر است.

اسماعیلی با بیان اینکه در بیش از سه ماه گذشته، این چهارمین سفر استاندار به شهرستان ملایر است، گفت: با مدیریت جهادی و انقلابی استاندار همدان، اقدامات به بهترین شکل در دست انجام است.

وی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی تشکیل نشست شورای اداری با حضور وزیر دادگستری را در این راستا دانست.

فرماندار ویژه ملایر مطرح کرد: شهید بهشتی یکی از چهره‌های شاخص و پرآوازه جمهوری اسلامی و دارای افکار بلند و یک فقیه نواندیش بود.

اسماعیلی به تعامل کم‌ سابقه‌ بین مجموعه شورای تامین و مجموعه شهرستان اشاره و بیان کرد: دوره پرتلاشی در تنظیم بازار و اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها داشتیم که با وفاق و همدلی موجود در شهرستان به خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در شهرستان ملایر در دست اجراست، افزود: ملایر تنها شهرستانی است که با هدایت استاندار و حکم دادستان، اجاره بها را مدیریت می‌کنیم و قوانین خوبی در این حوزه وضع شد.

اسماعیلی از افزایش تعداد بازرسان و ناظران در حوزه نظارت بازار با بکارگیری از ظرفیت سپاه و بسیج و اقشار مختلف به ۱۲۰ نفر خبر داد و گفت: استان همدان با مدیریت جهادی استاندار، همراهی و وفاق مردم و مسئولان، در حوزه تنظیم بازار سربلند ظاهر شد.

رشد ۴۳ درصدی پرونده های واحدهای صنفی متخلف

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان همدان این سازمان را رکن قضایی تنظیم بازار دانست و گفت: این سازمان در سه محور شامل حمایت از اقشار آسیب پذیر و حفظ حقوق مصرف کننده، ایجاد انگیزه برای واحدهای تولیدی و برخورد با متخلفان فعالیت می کند.

مرضیه یونسی به سه طرح مصوب سازمان تعزیرات حکومتی از ابتدای امسال اشاره و مطرح کرد: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و افزایش ۵ برابری جرایم نقدی و نصب پرده و پلمب در مرحله رسیدگی به پرونده ها از جمله این طرح‌هاست که به ترتیب از اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری اجرایی شدند.

یونسی ادامه داد: در راستای افزایش ۵ برابری جرایم نقدی، برای ۶۲ واحد صنفی متخلف دارای سابقه که تخلف خود را تکرار کردند، نصب پرده انجام شده است.

وی همچنین از رشد ۴۳ درصدی پرونده های واحدهای صنفی متخلف در راستای اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین جریمه ها نسبت به سال گذشته ۲۰۲ برابر افزایش یافته است.

مدیر کل اداره جهاد کشاورزی استان همدان نیز در این جلسه گفت: مقام معظم رهبری امسال را با توجه به شرایط جنگ اقتصادی، سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری کردند.

رضا بهرام لو به اهمیت امنیت غذایی و ضرورت افزایش دو برابری تولیدات کشور طبق شاخص های جهانی تاکید و بیان کرد: در حوزه امنیت غذایی برنامه کوتاه مدت کافی نیست و باید برنامه بلند مدت داشته باشیم.

بهرام لو با اشاره به سیاست های افزایش جمعیت گفت: طبق اعلام وزیر جهاد کشاورزی در کوتاه مدت باید بین ۱۰ تا ۲۰ درصد و در مدت زمان ۴۰ سال باید به تولید دو برابری در حوزه محصولات کشاورزی دست پیدا کنیم.

وی به نقش جهاد کشاورزی در تنظیم بازار اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت ۵۱ اکیپ بازرسی در سطح استان وظیفه نظارت و بازرسی را برعهده  داشتند.

بهرام لو ضمن اشاره به فعالیت ۳۱ اکیپ در حوزه آرد و نان، از انجام حدود ۱۶ هزار بازدید در سطح استان خبر داد.

وی با اشاره به شعار سال اظهار کرد: پردیس فناوری و نوآوری در استان ایجاد شده و با شناسایی مسائل و مشکلات، برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی برنامه ریزی شده است.

مدیر کل جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه ۶۳ درصد از زمین های کشاورزی استان دیم و ۳۷ درصد آبی است، یادآور شد: از اراضی دیم ۱۳ درصد و از زمین های آبی ۸۷ درصد تولید داریم که باید به سمت تولید بیشتر از زمین های دیم پیش برویم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز مطرح کرد: استان همدان از نظر همدلی در عرصه های مختلف زبان زد خاص و عام است.

احمد شانیان با بیان اینکه این استان جزو موفق ترین استان ها در طرح مردمی سازی یارانه ها است، گفت: مجموعه اقدامات دستگاه های مختلف استان با مدیریت استاندار و همکاری مردم سبب آرامش و مدیریت بازار شد.

شانیان با بیان اینکه همگرایی بین دستگاه های نظارتی همواره مورد تاکید استاندار بوده است، افزود: در فصل بهار ۲۹۵۰ پرونده به ارزش ۲۰۵۴ میلیارد ریال داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه در مدت اخیر استان همدان رتبه اول بازرسی از انبارها را داشته است، تصریح کرد: سعی کردیم نظارت ها هوشمندانه و با برنامه ریزی دقیق باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha