• یکشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۱ / ۰۷:۴۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401042617521
  • خبرنگار : 50212

/جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران/

آصفری: خروجی اقدامات پژوهشی جهاد دانشگاهی، قطع وابستگی کشور بوده است

آصفری: خروجی اقدامات پژوهشی جهاد دانشگاهی، قطع وابستگی کشور بوده است

ایسنا/مرکزی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه هایی نظیر سلول‌های بنیادین، باروری زوجین و در کل، اقداماتی که در حوزه‌های تحقیقاتی، پژوهشی انجام داده توانسته است علم و عمل را در این نهاد در هم آمیخته کند و خروجی آن قطع وابستگی کشور بوده است.

محمدحسن آصفری در آستانه فرا رسیدن ۱۶ مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از برکات انقلاب اسلامی است و فعالیت‌هایی که نیروهای جهادی و انقلابی و نیز متخصص و متدینین در این نهاد انقلابی به ثمر رساندند موجب شد که کشور در بسیاری از موضوعات به خودکفایی دست پیدا کند و بی نیاز از وابستگی به خارج از کشور شود.

این نماینده مردم در مجلس به اقدامات فرهنگی و دینی جهاد دانشگاهی در کنار فعالیت‌های علمی و پژوهشی اشاره کرد و افزود:‌ اقدامات قرآنی و دینی جهاد دانشگاهی دلیلی بر فراگیر بودن فعالیت های این نهاد در حوزه‌های مختلف است.

وی با بیان انتظارات از جهاد دانشگاهی گفت: این نهاد انقلابی در عمل به وظایف و ماموریت‌های خود نباید اجازه دهد که به یک بنگاه درآمدزایی تبدیل شود بلکه باید در جهت راهگشایی و گره‌گشایی از مشکلات و نیازهای مردم در بخش‌های مختلف نظیر باروری زوجین نابارور با هزینه‌های حداقلی اهتمام جدی داشته باشد چرا که اگر هزینه بالایی برای درمان ناباروری توسط این نهاد برآمده از انقلاب اخذ شود، مردم را دل نگران می‌کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس خواستار ارائه خدمات از سوی جهاد دانشگاهی با کمترین قیمت به آحاد مختلف جامعه گفت: متاسفانه جهاد دانشگاهی نتوانسته است جایگاه خود را در استان‌ها و شهرستان‌های کشور تقویت کند و نیاز است که این نهاد انقلابی در تمامی استان‌ها بویژه استان‌های صنعتی جایگاه مناسبی برای خود پیدا کند.

وی در پاسخ به این پرسش که جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی دانش بنیان و نوآور چه نقشی می‌تواند در تحقق شعار سال ایفا کند، گفت: با توجه به سوابق درخشان این نهاد در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان، مطمئنا در سالی که با عنوان تولید دانش بنیان نامگذاری شده است می تواند اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده و از هرگونه فعالیت تولیدی مبتنی بر دانش بنیان حمایت و پشتیبانی کند.

آصفری تصریح کرد: برای حمایت واقعی جهاد دانشگاهی از شرکت‌های دانش بنیان باید نخبگان و محققان در استان‌ها شناسایی شوند تا امکانات و فرصت لازم برای ایده‌پردازی و فعالیت دانش بنیان فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha