• یکشنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401050906895
  • منبع : نمایندگی همدان

رشد ۶۹ درصدی فروشگاه‌های اینترنتی در همدان

رشد ۶۹ درصدی فروشگاه‌های اینترنتی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل پست همدان از رشد ۶۹ درصدی فروشگاه‌های اینترنتی درچهار ماهه ابتدای سال‌جاری خبرداد و گفت: بیش از یک و نیم میلیون مرسوله توسط پست استان همدان در این مدت جا به جا شده است. 

محمد امیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مرسوله‌های پستی صادره و وارده استان، تصریح کرد: در چهارماهه اول سال تعداد مرسوله‌های مبادله شده پستی استان بیش از یک و نیم میلیون فقره بوده است.

وی بیان کرد: پست در ایام کرونا حتی در روزهای تعطیل رسمی مشغول به فعالیت بوده و تمامی کارکنان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال خدمت‌رسانی بودند.

مدیرکل پست همدان در ادامه به وضعیت اجرای طرح ملی نشانی استاندارد ایرانیان (GNAF) در استان همدان اشاره کرد و گفت: استان همدان از نظر تعداد اماکن، دارای یک میلیون و ۳۹۰ هزار رکوردار اطلاعات مکانی است و نقاط شهری هر دوسال و نقاط روستایی هر چهارسال یک بار بروزرسانی می‌شود.

وی افزود: اخیرا شرکت ملی پست با  تهیه نسخه موبایل اپلیکیشن موزعین، نسبت به بروز رسانی پایگاه کدپستی و استاندارد سازی آدرس‌ها اقدام کرده که توانسته گام موثری در همکاری با سامانه اسکان و املاک اقدام کند.

وی ادامه داد: ۱۷۹ فروشگاه اینترنتی در استان مشغول به فعالیت هستند که تعداد این فروشگاه‌ها نسبت به چهار ماهه سال ۱۴۰۰ با رشد ۶۹ درصد مواجه بوده و ترافیک صادره و وارده این مرسولات با رشد ۹۰درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است .

امیدی درباره مرسولات خارج شده از کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص کرونایی حاکم بر پروازهای کل کشورها دنیا، با کاهش جدی ترافیک روبرو بودیم که در ادامه سال با مساعدتر شدن شرایط شاهد افزایش چشمگیر ترافیک در سطح استان هستیم . در چهار ماه نخست سال ۵۶۶ فقره مرسوله قبول که بیشتر مرسولات صادره از ایران شامل خشکبار و سوغات به کشورهایی چون کانادا ، آمریکا، آلمان، انگلستان و دانمارک بوده است.

مدیرکل پست استان همدان افزود: با همکاری با اداره ثبت اسناد و املاک استان همدان نیز تاکنون بیش از۸۴ هزار فقره سند با همکاری هر دو دستگاه صادر و توسط پست به آدرس متقاضیان تحویل شده است.

امیدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز افزود:  ۱۵ هزار و ۷۴۲ سفارش کتاب در استان ثبت شده که صددرصد این مرسولات توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: استان همدان دارای ۵۰۵  نقطه پستی برای ارائه خدمات دارد که حدود ۴۰ درصد آن دفاتر پستی شهری تشکیل شده و مابقی دفاتر آی سی تی و نمایندگی پست روستایی فعال در بخش روستایی  هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha