• دوشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401051007519
  • خبرنگار : 50072

ماده معدنی که علائم یائسگی را کاهش می‌دهد

ماده معدنی که علائم یائسگی را کاهش می‌دهد

ایسنا/خراسان رضوی علائم یائسگی در افراد متفاوت است و می‌تواند آزاردهنده باشد و در زندگی روزمره اختلال ایجاد کند. مشکلات برخی از زنان با دارو تسکین می‌یابد؛ در حالی که برخی دیگر از داروهای طبیعی مانند منیزیم کمک می‌گیرند.

به نقل از هلث، منیزیم یک ماده معدنی است که در بسیاری از غذاها یافت می‌شود و به شکل مکمل نیز موجود است. تصور می‌شود این ماده در بیش از ۳۰۰ واکنش بیوشیمیایی در بدن از جمله کمک به تنظیم سطوح هورمونی نقش داشته باشد. همچنین منیزیوم ممکن است خواب را بهبود بخشد و سطح اضطراب در زنانی که به دلیل یائسگی با این مسائل دست و پنجه نرم می‌کنند را کاهش دهد.

در حالی که مکمل‌های منیزیم ممکن است به کاهش علائم یائسگی در برخی از زنان کمک کند اما برای همه مناسب نیست. مهم است که قبل از مصرف هر مکملی با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است با برخی داروها تداخل یا عوارض جانبی دیگری داشته باشند. اگر تصمیم به مصرف مکمل‌های منیزیم دارید، حتما محصولی را انتخاب کنید که به‌ طور مستقل آزمایش شده و عاری از آلودگی باشد. با کمترین دوز ممکن شروع کنید و در صورت نیاز به تدریج میزان مصرف را افزایش دهید.

یائسگی معمولا حدود ۵۱ سالگی رخ می‌دهد اما ممکن است زودتر یا دیرتر نیز اتفاق افتد. یائسگی زمانی است که تخمدان‌ها تولید تخمک را متوقف می‌کند و سطح هورمون‌های استروژن و پروژسترون کاهش می‌یابد. این موضوع معمولا به تدریج در یک دوره چند ساله رخ می‌دهد.

برخی از افراد در این دوران علائمی مانند گرگرفتگی، نوسانات خلقی و مشکلات خواب را تجربه می‌کنند. با این حال همه افراد این علائم را ندارند و ممکن است شدت آن از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

برخی گزینه‌های درمانی برای کمک به کاهش علائم یائسگی وجود دارد و شامل هورمون درمانی است که جایگزین هورمون‌هایی می‌شود که بیش از این توسط تخمدان‌ها تولید نمی‌شود. سایر درمان‌ها نیز شامل داروهای ضدافسردگی و داروهای ضداضطراب است.

اگر علائم یائسگی را تجربه می‌کنید که بر زندگی شما تاثیر می‌گذارد، با پزشک خود در مورد بهترین گزینه‌های درمانی مشورت کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha