• چهارشنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401051209937
  • منبع : نمایندگی خوزستان

رییس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های جنوب کشور:

دانش فنی تولید ماهیان بومی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

دانش فنی تولید ماهیان بومی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

ایسنا/خوزستان رییس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های جنوب کشور گفت: دانش فنی تولید و تکثیر ماهیان بومی مانند صبیتی، شانک، هامور و غیره را در اختیار داریم و اگر هر بخش خصوصی به ما مراجعه کند صفر تا صد دانش فنی را در اختیار او قرار خواهیم داد.

حسین هوشمند در مراسم رونمایی از طرح مولدسازی ماهی دریایی سی باس که امروز، ۱۲ مردادماه در بندر امام برگزار شد، اظهار کرد: دانش فنی تولید و تکثیر ماهیان بومی مانند صبیتی، شانک، هامور و غیره را در اختیار داریم. اگر هر بخش خصوصی به ما مراجعه کند صفر تا صد دانش فنی تولید این گونه ها را در اختیار او قرار خواهیم داد.

همچنین آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در این مراسم اظهار کرد: آمار ارائه شده در بحث تولیدات شیلات حدوداً ۱۴۰ هزار تن در استان است که با توجه به وضعیت و پتانسیل مثبت موجود در استان، این آمار می تواند به یک میلیون تن افزایش پیدا کند.

فتوحی با اشاره به نامگذاری شعار «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» توسط مقام معظم رهبری بیان کرد: رشد و توسعه بخش شیلات و آبزیان جزو بهترین اقدامات در راستای تحقق این شعار است و کمک به روبنق بخش شیلات نقش موثری در رونق اقتصادی استان و کشور خواهد داشت.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: فعالیت بخش خصوصی در راستای فروش محصولات شیلات در کشورهای حوزه خلیج فارس می تواند تاثیر زیادی در رونق اقتصادی کشور داشته باشد. 

وی با اشاره به اهمیت بخش اقتصاد دریا در دنیا گفت: باید با ارتقای بخش شیلات و آبزی پروری، همچنین توسعه زیرساخت های لازم پیشرفت های اقتصادی در حوزه جهانی را فراهم کنیم.

فتوحی افزود: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، فرماندار، سازمان جهاد کشاورزی و شیلات استان و سازمان برنامه و بودجه می توانیم کمک شایان توجهی به این حوزه داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت توسعه نخیلات و تولید خرمای استان، از معاون وزیر جهاد کشاورزی خواست در بحث تولید و رونق صادرات این محصول مهم به استان خوزستان نگاه ویژه ای داشته باشد.

وی گفت: کلیه اقدامات انجام شده باید براساس استنادات اقتصادی باشد و توقع داریم بهره وری و ترویج آموزش کشاورزی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا از هدر رفت این علم و تجارب ارزشمند جلوگیری شود.

فتوحی با اشاره به اینکه استان خوزستان حدود ۲۰ درصد از تولید کشور را به خود اختصاص داده است و بخشی از امنیت غذایی کشور را تامین می کند، از مسئولان خواست با کمک بیشتر در حوزه های شیلات و آبزی پروری، کشاورزی و باغبانی، محصولات زراعی و دارویی باعث رونق همه جانبه این استان در بخش های اقتصادی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha