• چهارشنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401051913664
  • خبرنگار : 50556

تهیه‌کننده نمایش خورشید کاروان:

تئاتر مذهبی در مشهد پشتیبان ندارد

تئاتر مذهبی در مشهد پشتیبان ندارد

ایسنا/خراسان رضوی تهیه‌کننده نمایش خورشید کاروان گفت: تئاتر مذهبی در مشهد پشتیبان ندارد و با توجه به نبود بلیت فروشی و حمایت نشدن از سوی نهادهای فرهنگی، سردرگم هستم که به ۷۰ بازیگر و عوامل خود چه بگویم.

اصغر لشکری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نمایش «کاروان خورشید» که از ۱۸ مرداد به نویسندگی مهدی توسلی و کارگردانی مشترک علی آزادنیا و اصغر لشکری در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد اجرا می‌شود، اظهار کرد: این نمایش در رابطه با ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) و حرکت کاروان اسرای کربلا به سمت شام است که از شامگاه گذشته، ۱۸ مرداد، روی صحنه رفته و با توجه به استقبال خوب مردم در سال‌های گذشته از نمایش‌های مانند آن، امیدواریم این اثر هم با توجه به تم مذهبی که دارد، مورد توجه مخاطب قرار گیرد.  

وی با اشاره به اینکه هیچ حمایتی از جانب نهادها و دستگاه‌های فرهنگی از این نمایش نشده افزود: حمایت‌هایی که از ما می‌شود، فقط در حد حرف است و هیچ شخصی، حتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حامی ما نبوده و از این جهت که ما بنا به دلایلی هیچ هزینه‌ای از تماشاچی نمی‌گیریم، طبیعتا همه‌ هزینه‌های نمایش به عهده‌ من و علی آزادنیا، کارگردان دیگر این نمایش، است. صرفا شهرداری مشهد وعده پرداخت مبلغی به ما داده که با توجه به اینکه نمایش خورشید کاروان شامل ۷۰ بازیگر می‌شود، خجالت می‌کشم که بگویم به لحاظ مالی چه میزان قرار است به ما تعلق گیرد.  

تهیه‌کننده نمایش خورشید کاروان با بیان اینکه این نمایش قرار بود در سه نقطه از شهر روی صحنه برود اما حمایتی از آن نشد و به دلیل اینکه از نظر مادی در مضیقه قرار داریم، تنها به اجرا در سالن تئاتر شهر اکتفا کردیم، خاطرنشان کرد: اکثر نمایش‌ها فروش بلیت دارد اما نمایش ما فروش بلیت ندارد و بایستی مورد حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهرداری مشهد و سایر نهادها قرار گیرد که متاسفانه تاکنون این اتفاق رخ نداده است.  

لشکری با بیان اینکه نبود حمایت از تئاترهای مذهبی موجب می‌شود که به مرور زمان کارگردان‌ها رغبتی برای به اجرا بردن این گونه نمایش‌ها نداشته باشد، تصریح کرد: در سال‌های قبل تحت تاثیر حمایت‌های مدیر کل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی قرار گرفته بودم و کار خود را شروع کردم اما امسال آقای حسین‌زاده، مدیر کل فعلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فقط به ما وعده داده است. وقتی باقی اهالی نمایش هم مانند بنده متوجه شوند که تئاتر مذهبی در مشهد پشتیبان ندارد و کسی از آن حمایت نمی‌کند، کسی سراغ آن نمی‌رود چراکه می‌توان به جای این آثار کارهایی تولید کرد که بتوان از آن کسب درآمد کرد و مورد استقبال قرار گرفت.  

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بازیگران نمایش من تصور می‌کنند که ما مورد حمایت قرار گرفته‌ایم اما نمی‌دانند که چه اتفاقی رخ داده، بیان کرد: متاسفانه مدیران فقط شعارهای مذهبی می‌دهند اما حمایتی از آثار هنری مذهبی نمی‌کنند. حمایت‌ها صرف سوگواره‌های محرمی، طرحهای مربوط به عفاف و حجاب و... می‌شود اما سوال اینجاست که چرا از این نمایش‌های مذهبی حمایت نمی‌شود؟ این هم نوعی روضه‌ امام حسین(ع) است.  

بازیگران این نمایش که از شامگاه گذشته، ۱۸ مرداد، به مدت ۱۵ شب به صورت رایگان در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد روی صحنه می‌رود را علیرضا سوزنچی، امیر محاسبتی، احمد ریحانه، محرم نجف‌زاده، پوریا علیدادی، عباس نکویی، ناصر کاشانی، رهام نایبی‌فرد، امید محاسبتی، سید محسن مقدم، سجاد اسحاق‌زاده، علیرضا خفته‌دل، مهدی یزدانی، حسن زارعیان، فاطمه‌ منجگانی، شیما علیدادی، عادله عاکفی، ستاره سینایی، آیدانا شاهدی، محدثه دیندار، مطهره گل‌محمدی، حنانه گل‌محمدی، سحر جهانی، ملینا مرکبی، کیانا مرکبی، حدیثه غلامی، عفت اسماعیلیان، زهرا امجدی، نازنین خلقی، زهرا صبور ابراهیمی، سوگند صبوری، سمانه غلامزاده، دینا سریری، رایحه ایزانلو، مهلا دیمه‌کار، سوگند دهقانی، فرزانه غلامی، هدی بهجت‌انگیز، سارا قدوسی، شقایق خرسندی، یاسمن مختاری، نیایش احتشامی، ریحانه اسماعیلیان و حمیرا حقیقی تشکیل می‌دهند.  

همچنین پریا رشیدی، ریحانه ندیمی، پانیذ یعقوبی، ساینا ارسنجانی، علیرضا غلامی، محمدمهدی صفری، یگانه موسی‌پور، رها خوش‌اندام، آنیتا عبدالهی، یگانه غلام‌پور، حسنا نوری، محیا ظفری، حنانه عارفی، آرتمیس مقدم، آرتیمان مقدم، ثمین سعیدی و زهرا بمانی‌پور به عنوان بازیگران خردسال نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha