• چهارشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۰:۰۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401061613061
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

در قالب یک نشست و بازدید؛

زمینه‌های همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با دانشگاه اصفهان بررسی شد

زمینه‌های همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با دانشگاه اصفهان بررسی شد

ایسنا/اصفهان جمعی از اعضای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور از مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان بازدید کردند و از نزدیک با فعالیت بخش‌های مختلف این مرکز آشنا شدند. همچنین محورهای همکاری دو مرکز مورد بررسی قرار گرفت.

امروزه بازی‌های کامپیوتری نه ابزاری برای سرگرمی و تفریح، بلکه یکی از بزرگ‌ترین صنایع دنیای فناوری ارتباطات و اطلاعات است؛ بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی جزئی از زندگی این روزهای خیلی از افراد شده و کمتر کسی را می‌توان یافت که در گوشی تلفن خود بازی نداشته باشد.

چند سالی است، دانشگاه اصفهان به حوزه بازی‌های رایانه‌ای ورود کرده و نخستین جرقه‌های تشکیل مرکزی مستقل برای این حوزه پس از برگزاری نخستین کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در سال ۹۴ شکل گرفت تا آنجا که از سال ۱۳۹۸ با سرمایه‌گذاری مشترک دانشگاه اصفهان و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، مرکز بازی‌های رایانه‌ای به «مرکز نوآوری صنایع سرگرمی» و مکانی مجهز و  به‌روز با فضایی مفرح تبدیل شد و پای در راه حمایت از توسعه‌ی کسب‌وکارهای مرتبط با سرگرمی گذاشت.

رفته رفته ضلع شمالی دانشگاه اصفهان تبدیل به پاتوق بازی‌سازان شد تا با استفاده از امکانات این مرکز و همراهی و هدایت اساتید اهل فن این حوزه، به قطب آموزش، پژوهش و کارآفرینی در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای تبدیل شود.

در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان، فضای مشترک کاری تیمی، آزمایشگاه واقعیت مجازی، افزوده وترکیبی، آزمایشگاه بوردگیم، استودیو تولید انیمیشن، آزمایشگاه ثبت حرکات و تست عملکرد، استودیو صدا و موسیقی، کلاس‌های آموزشی،  سایت مجهز، رندرفارم، اتاق جلسات، اتاق‌های استراحت و غذاخوری مجهز  فراهم است تا پذیرای علاقه‌مندان صنعت بازی‌سازی باشد.

به گزارش ایسنا، امروز (چهارشنبه، ۱۶ شهریورماه) مدیران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور به‌عنوان تنها نهاد متولی بازی‌های رایانه‌ای تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان از نزدیک با فعالیت بخش‌های مختلف مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان آشنا شدند.

زمینه‌های همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با دانشگاه اصفهان بررسی شد

جواد راستی، مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان، داستان تشکیل این مرکز را اینگونه تشریح کرد که دانشگاه اصفهان از سال ۱۳۹۲ در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای سرمایه‌گذاری جدی خود را آغاز کرد و کم‌کم برگزاری مداوم کلاس‌ها و دوره‌های آموزش بازی‌سازی با کمک افراد موفق در صنعت گیم کلید خورد و از سال ۱۳۹۵ با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان راه‌اندازی شد.

او با بیان اینکه با نظم دادن به دوره‌های آموزشی و مهیا کردن فضای استقرار و امکانات و تجهیزات رفاهی و تخصصی برای تیم‌های نوپای بازی‌ساز، تقویت زیرساخت‌های آموزش و کارآفرینی در این حوزه  با جدیت دنبال شد، اظهار کرد: برگزاری چهار دوره ماراتون بازی‌سازی در دانشگاه اصفهان تجربه‌ خوبی بود که به گسترش ساختار زیست‌بوم کارآفرینی در این حوزه کمک بسیاری کرد و اکنون به یکی از رویدادهای صاحب شخصیت کشور تبدیل شده است.

مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در سال ۱۳۹۴، نخستین  دوره کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» که اولین رویداد پژوهشی مقاله‌محور کشور در حوزه  بازی‌های رایانه ای در دانشگاه اصفهان برگزار شد، تصریح کرد: تاکنون هفت دوره از این کنفرانس برگزار شده و دوره هشتم اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود. در کنار برگزاری مرتب این کنفرانس، طرح‌های پژوهشی زیادی در حوزه‌های درمان و آموزش با همکاری پژوهشگران حوزه‌های مختلف در مرکز در حال اجرا است.

زمینه‌های همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با دانشگاه اصفهان بررسی شد

راستی توضیح داد: تاکنون بیش از ۱۲۰ کارگاه و دوره آموزشی و پنج کمپ بازی سازی برگزار شده است و رشته‌ی بازی‌سازی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (که کارشناسی ارشد به‌صورت مشترک با یکی از دانشگاه‌های کره‌ی جنوبی برگزار می‌شود) در مرکز راه اندازی شده که به تقویت زیرساخت‌های آکادمیک این صنعت نوپای کشور کمک بسیاری می‌کند. همچنین تاکنون ۴۵ عنوان فعالیت پژوهشی تحت عنوان تز کارشناسی ارشد دکتری در مرکز انجام شده و بیش از ۵۰ رویداد بازی سازی مختلف برگزار شده است.

برگزاری یک گیم جم مشترک با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

او در خصوص محورهای همکاری مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، گفت: برگزاری یک گیم جم مشترک سالانه و چالش‌های بازی سازی، برگزاری رویداد  دورهمی Gamex، برنامه‌های آموزشی مشترک، جشنواره بازی‌های جدی، حمایت از تیم‌های مرکز، حمایت از طرح‌ها و هسته‌های پژوهشی، تدوین سرفصل مشارکت در کمیته تحصیلی رشته بازی سازی، مشارکت در نمایشگاه، پذیرش دانشجوی پسادکتری و برگزاری کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای، از محورهای همکاری مشترک است.

زمینه‌های همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با دانشگاه اصفهان بررسی شد

فرزانه شریفی، مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای نیز در این بازدید، برگزاری یک گیم جم مشترک سالانه و برگزاری رویدادGamex را دغدغه مشترک بنیاد و مرکز نواوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان خواند و از اعلام آمادگی برای همکاری در این زمینه خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره بازی‌های جدی و کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای به یک رویداد روتین و جاافتاده در کشور تبدیل شده است. تمام پتانسیل‌های بنیاد در اختیار شما قرار دارد تا برای برگزاری رویداد دورهمی خود از آن استفاده کنید.

او در خصوص رشته بازی سازی گفت: این برنامه به قوت خود باقی است و به‌زودی نتایج آن اعلام می‌شود. اساتید این رشته را می‌توانیم معرفی کنیم که البته کمی زمان‌بر و پرهزینه است. درحال حاضر مبلغی برای تدوین سرفصل‌ها در نظر گرفته‌ایم و پس از صحبت درون سازمانی نتایج آن اعلام می‌شود.

مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در خصوص برنامه‌های مرکز نوآوری و صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان در خصوص پذیرش دانشجو در رشته بازی‌سازی سوال کرد و گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای تمام قد آماده همکاری است و هر گونه کمکی را دریغ نخواهد کرد.

رضا احمدی، مدیر نظام رده‌بندی سنی؛ فرزانه شریفی، مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی؛ حسین مهدی پور، معاون نظارت و هدایت فرهنگی؛ قمیشیان، مدیر اداره مدیریت مصرف و هدایت فرهنگی؛ رسولی، مدیر نظارت بر ستاد ساماندهی از اعضای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور در این بازدید حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha