هاشم کارگر ظهر امروز (۱۰ آبانماه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید ثبتاحوال استان زنجان با بیان اینکه هر فردی از بدو تولد تا پس از پایان عمر خویش با سازمان ثبتاحوال در ارتباط بوده و این امر نشان از اهمیت این سازمان دارد، اظهار کرد: تکتک افراد و آحاد جامعه، چه شخصیتهای حقیقی و چه حقوقی، به نحوی از خدمات سازمان ثبت احوال بهرهمند هستند.
وی با تاکید بر اینکه در ثبتاحوال استانها، مدیران باید بهبود فرآیندها در بخشهای مختلف این سازمان را با جدیت دنبال کنند، افزود: این سازمان از کهنترین نظامات اداری شکل گرفته در کشور است که بیش از یک قرن عمر دارد و تاکنون به وظایف خود به خوبی عمل کرده است.
رئیس ثبتاحوال کشور با بیان اینکه ثبت همه وقایع حیاتی باید در سازمان ثبتاحوال انجام شود، ادامه داد: مخاطب فعلی سازمان ثبتاحوال تغییر کرده زیرا سرعت انتقال اطلاعات زیاد شده و اطلاعات در دسترس بوده و نگاه افراد به موضوعات متفاوت است و ما نیز باید تغییر کنیم.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه اقدامات سازمان ثبتاحوال کشور منجر به رسمیت بخشیدن هویت افراد شده و به تبع آن تاثیر زیادی در موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در جامعه دارد، ابراز کرد: هویت هر فرد در سازمان ثبتاحوال تعریف شده و همه افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این سازمان در ارتباط هستند و با توجه به نیازهای امروز کشور، ایجاد پایگاه جامع اطلاعات مرتبط با هویت اشخاص در سازمان ثبت احوال کشور ضرورت دارد.
وی با تاکید براینکه مخاطب فعلی سازمان ثبتاحوال تغییر کرده زیرا سرعت انتقال اطلاعات زیاد شده و اطلاعات در دسترس بوده و نگاه افراد به موضوعات متفاوت است و ما نیز باید تغییر کنیم، افزود: باید با شناسایی نیازهای مردم و جامعه، خدمات جدیدی به کشور ارائه دهیم که این امر نیاز به تحول در سازمان دارد.
رئیس سازمان ثبتاحوال کشور با تاکید بر اینکه کار سازمان ثبتاحوال تنها در صدور شناسنامه و کارت ملی خلاصه نمیشود، بیان کرد: اقدامات سازمان ثبتاحوال کشور نقش مهمی در رضایتمندی مردم دارد، به این شکل که کشور و حاکمیت از خدمات این سازمان استفاده میکنند و وقفه در امور این سازمان میتواند مشکلات بسیاری ایجاد کند.
وی با تاکید بر اهمیت جایگاه ثبتاحوال و نیاز به انجام دقیق امور در همه بخشهای این سازمان، ادامه داد: در همین راستا طی این سالها، تغییراتی در نوع ارائه خدمات و چگونگی خدمات داده شده که لازمه آن برخورداری سازمان ثبتاحوال از بانکهای اطلاعاتی قویتر است.
معاون وزیر کشور تاکید کرد: برنامه اصلی سازمان ثبتاحوال کشور حرکت به سمت سازمانی چابک، تمام الکترونیک و هوشمند است؛ در واقع سازمان ثبتاحوال در راستای الکترونیکی و چابکسازی برای پیشبرد اهداف گام برمیدارد.
کارگر با بیان اینکه در این سازمان باید افراد انقلابی، متدین، با دانش و متخصص را پیدا کرده و از ظرفیت آنها استفاده کنیم، افزود: سرپرست یک مجموعه در نظام اسلامی هم شرعا و هم قانوناً مسئول بوده و باید در همه شئون نقش خود را به بهترین نحو ایفاء کند و ضمن پاسخگویی به مردم، همدم و همراه همکاران خویش بر انجام وظایف باشد.
وی با تاکید بر ضرورت تحول و استفاده از ظرفیتها در سازمان ثبتاحوال، ادامه داد: باید نقاط قوت و نیازها را شناسایی و در راستای اثربخشی و اثرگذاری در جامعه و حاکمیت گام برداشت.
این مسئول با تاکید بر اینکه امروزه اطلاعات ثبتی مبنا بوده و نیاز به این سازمان جدیتر و ملموستر از گذشته احساس میشود، تشریح کرد: باید در دنیای اطلاعات قدرتمند حرکت کنیم تا در این زمینه به کشور خدمات مؤثر و اثربخشی را ارائه دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مسئولیت در نظام اسلامی توفیقی است برای افراد که باید ضمن شناخت مسیر، از این امانت حفاظت کرده و وظایف و تکالیف خود را با دقت و صحت و مجاهدت به انجام برسانند، اذعان کرد: باید دانست که برای این جایگاهها هزینههای زیادی داده شده و خونهای پاک بسیاری ریخته شده است، مجاهدت کرده و با کار جهادی به سمت تحول و پیشرفت حرکت کنیم.
کارگر با تاکید بر اینکه همه اطلاعات مرتبط با هویت هر شخص در ثبتاحوال تجمیع شود و امکانات زیرساختی آن نیز در این سازمان فراهم است، اظهار کرد: استعلامات افراد حتیالامکان باید از یک پایگاه اطلاعاتی دریافت شود که این کار به دلایل گوناگون و متعدد به صلاح کشور است و باعث کاهش هزینههای آشکار و پنهان خواهد شد.
وی در این خصوص به پایگاه سببی و نسبی سازمان ثبتاحوال کشور و ایجاد درختواره هر فرد اشاره کرد و ادامه داد: این پایگاه نیاز امروز کشور است و در امورات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی و … کمک بسزایی به جامعه خواهد کرد.
معاون وزیر کشوربا بیان اینکه در همه سطوح نظیر نظامهای مدیریتی، فرآیندها و ارائه خدمات تحول ایجاد کنیم، اضافه کرد: وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهید. زمانی که مدیری تغییر میکند باید بگوید چه کارها کرده چه چیزی را ارتقاء داده است و اگر اینطور بود از او تشکر کنیم. تحقق این هدف تنها نیازمند افرادی متخصص، انقلابی، با انگیزه و با روحیه جهادی است.
وی با بیان اینکه باید با برنامهریزی صحیح و اصلاح فرآیندها، گامهای مؤثری برای ارتقا سازمان برداریم، افزود: راهاندازی مجدد صدور کارتهای هوشمند ملی، اقدام برای اصلاح فرآیندها و ساماندهی امور، توجه ویژه به برنامهریزی منابع انسانی، بررسی برای اصلاح ساختارها، برگزاری کلاسهای آموزشی و توانمندسازی همکاران و همچنین شفافسازی و عدالتمحوری و کارسنجی و توزیع متناسب نیرو برخی از برنامههایی است که تاکنون برای ارتقاء سطح سازمان به آنها پرداخته شده است و به جدیت میبایست دنبال شود.
معاون وزیر کشور در ادامه بر استفاده از فناوری و ارتقای ارائه خدمات به صورت الکترونیک اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم جهت ساماندهی وضعیت پستهای مدیریتی در ادارات کل استانها بر شناسایی افراد توانمند انجام شود.
کارگر با یادآوری اینکه سازمان ثبتاحوال از دستگاههای تأثیرگذار در ارتقای رضایتمندی مردم است که با ایجاد تحول در نظام هویتی کشور به دنبال اثرگذاری بیشتر است، بیان کرد: در زمان بروز شرایط خاص، این سازمان یاریرسان مردم بوده است به عنوان نمونه در زمان شیوع کرونا و اربعین که با نابسامانیها و معضلاتی روبه روشدیم همکاران ثبتاحوال مخلصانه کار کردند.
علی شفیعی مدیرکل سابق ثبت احوال استان زنجان نیز در ادامه گفت: حدود ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان زنجان داشتهایم که فقط ۶ درصد از واجدان شرایط کارت ملی هوشمند دریافت نکردهاند.
به گزارش ایسنا در این مراسم علی شفیعی تودیع و مهدی ژالهچیان بهعنوان مدیرکل ثبت احوال استان زنجان جدید معارفه شد.
انتهای پیام
نظرات