• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401081711367
  • خبرنگار : 50310

استاندار لرستان:

فرودگاه خرم‌آباد مستعد انجام پروازهای تجاری و مسافربری به خارج از مرزهاست

فرودگاه خرم‌آباد مستعد انجام پروازهای تجاری و مسافربری به خارج از مرزهاست

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با اشاره به استعداد فرودگاه خرم‌آباد برای انجام پروازهای تجاری و مسافربری به خارج از مرزهای کشور، خواستار افزایش تعداد پروازهای فرودگاه خرم‌آباد و توسعه زیرساخت‌های لازم شد.

فرهاد زیویار در دیدار با رئیس سازمان هواپیمایی کشور، با اشاره به تعدد ظرفیت‌های بی‌نظیر لرستان در زمینه تولید محصولات مختلف که قابلیت صادرات به خارج از کشور را دارند و لزوم تلاش در جهت به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها، اظهار کرد: توسعه پروازها ارتباط مستقیم با رونق اقتصادی استان دارد که این موضوع در این دیدار مورد پیگیری قرار گرفت.

وی ادامه داد: اهمیت برقراری پروازهای مستقیم از فرودگاه خرم‌آباد به سمت مشهد و عتبات عالیات و پروازهای تجاری از مهم‌ترین محورهای این جلسه بود که در این رابطه گزارشی از وضعیت زیرساخت‌های فرودگاه خرم‌آباد به رئیس سازمان هواپیمایی کشور ارائه شد.

زیویار تصریح کرد: با توجه به قابلیت فرودگاه خرم‌آباد برای فرود هواپیماهای پهن پیکر، زمینه استفاده از این ظرفیت در جهت حمل و نقل انواع کالا به صورت هوایی در استان مهیاست که این موضوع در دیدار امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه فرودگاه خرم‌آباد مستعد انجام پروازهای تجاری و مسافربری است، افزود: این فرودگاه بواسطه موقعیت جغرافیایی استان در غرب کشور، شرایط را برای حمل و نقل انواع محموله‌های صادراتی از طریق هوایی (کارگو) به خارج از مرزها به‌ویژه کشورهای منطقه داراست.

وی بیان کرد: فرودگاه خرم‌آباد علاوهبر پروازهای مسافرتی، می‌تواند در زمینه تجارت کالا نیز موفق عمل کند و موجبات رونق اقتصادی استان از این طریق فراهم شود که در این دیدار بر لزوم راه‌اندازی ‌پروازهای تجاری تأکید شد.

زیویار با بیان اینکه رئیس سازمان هواپیمایی کشور در این دیدار بر استعدادهای فرودگاه خرم‌آباد اشاره داشت، گفت: به منظور اجرایی کردن این طرح راهبردی ضرورت دارد زیرساخت‌های فرودگاه خرم‌آباد متناسب با تجارت هوایی توسعه یابد.

در پایان این دیدار کاپیتان محمدی، رئیس سازمان هواپیمایی کشور بر ضرورت توسعه فرودگاه خرم‌آباد و افزایش پروازها با هدف ایجاد رونق اقتصادی در لرستان، با توجه ظرفیت‌ها و منابع موجود در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و در رابطه با همکاری لازم برای اجرایی شدن این طرح قول مساعد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha