• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401081711450
  • خبرنگار : 50454

پیش‌بینی هفته پر بارش در چهارمحال و بختیاری

پیش‌بینی هفته پر بارش در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود از روز جمعه یک سامانه بارشی به صورت متناوب تا پایان هفته آینده موجب بارش باران در سطح استان شود که این بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف خواهند بود.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بعد از ظهر امروز پدیده افزایش ابر و وزش باد در سطح استان وجود داشته باشد همچنین در بخش‌هایی از استان گرد و غبار انتقالی و خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به گذرا بودن موجی که از بعد از ظهر امروز وارد استان می‌شود، افزود: براثر فعالیت این موج تا ساعات اولیه صبح چهارشنبه شاهد بارش‌های رگباری در غالب مناطق استان خواهیم بود همچنین در ارتفاعات و گردنه‌های استان انتظار بارش برف وجود دارد، پدیده مه و کاهش دید نیز رخدادی است که پیش‌بینی می‌شود از نیمه شب سه‌شنبه تا ساعات اولیه صبح چهارشنبه در بخش‌هایی از استان وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود در روز چهارشنبه نیز شاهد وقوع بارش‌های پراکنده در بخش‌های جنوبی چهارمحال و بختیاری باشیم اما در روز پنج‌شنبه پدیده خاصی در سطح استان پیش‌بینی نمی‌شود.

نوروزی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود از روز جمعه یک سامانه بارشی به صورت متناوب تا پایان هفته آینده موجب بارش باران در سطح چهارمحال و بختیاری شود که این بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف خواهند بود بنابراین به کشاورزان و مخصوصا افرادی که محصول سیب‌زمینی و چغندر کشت کرده و درحال برداشت هستند توصیه می‌شود نسبت به برداشت محصولات خود اقدام کنند.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: درحال حاضر وقوع نوسان قابل ملاحظه در دمای استان طی روزهای آتی پیش‌بینی نمی‌شود، طی ۲۴ ساعت گذشته نیز بلداجی با دمای منفی سه درجه سانتی‌گراد به عنوان سردترین ایستگاه استان به ثبت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha