• پنجشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401081913136
  • خبرنگار : 50513

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان:

مشکلی برای تامین علوفه زمستانی حیات وحش استان زنجان نداریم

مشکلی برای تامین علوفه زمستانی حیات وحش استان زنجان نداریم

ایسنا/زنجان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: نظر به احتمال بارش برف در استان زنجان علوفه مورد نیاز جهت تعلیف وحوش از قبل تهیه و ذخیره شده است و در زمستان مشکلی از این بابت نخواهیم داشت.

محمدرضا یافتیان در گفت‌وگو با ایسنا از ذخیره علوفه موردنیاز وحوش در فصل زمستان و آمادگی کامل این اداره‌کل خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه استان زنجان از مناطق سردسیر کشور بوده و احتمال بارش‌های سنگین برف در طول فصل پاییز و زمستان به طور متناوب وجود دارد این اداره کل اقدام به تهیه علوفه و انبار آن در فصل تابستان کرده تا در زمان بارش برف در بین آهوان دشت سهرین، منطقه شکار ممنوع فیله خاصه، قوچ و میش‌های منطقه حفاظت شده انگوران و کل و بزهای خرمنه‌سر طارم توزیع کنند.

وی افزود: در دشت سهرین این اداره‌کل با کاشت گندم، جو و یونجه در اراضی که تحت مالکیت اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان قرار دارد بخشی از نیاز علوفه زمستانی حیات‌وحش را تأمین کرده و مابقی از محل اعتبارات موجود خریداری و ذخیره می‌شود که در مواقع نیاز توسط محیط‌بانان در مناطق توزیع می‌کنند تا وحوش مشکلی از بابت تهیه علوفه نداشته باشند.

یافتیان ادامه داد: تنها بازماندگان آهوان شمال غرب کشور در دشت آهوان سهرین زندگی می‌کنند و این منطقه از مناطق سرد و برف‌گیر استان است که این اداره‌کل همه ساله نسبت به تهیه علوفه حیوانات این منطقه اقدام می‌کند.

وی گفت: باتوجه به اینکه در فصل زمستان و زمان بارش برف آهوان نزدیک مناطق مسکونی می‌شوند عده‌ای افراد سودجو اقدام به شکار غیرمجاز این حیوانات می‌کنند که انتظار داریم دوست‌داران محیط‌زیست همیشه یاری‌رسان ما بوده‌اند در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به نزدیکترین واحد محیط‌زیست استان اطلاع داده و یا از طریق شماره تلفن‌های ۳۳۵۵۴۰۰۱ و ۰۹۳۹۲۸۸۸۶۵۷ اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha