• شنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401082819483
  • خبرنگار : 50534

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان:

راهبرد آینده حرکت به سمت توسعه نیروگاه‌های خورشیدی است

راهبرد آینده حرکت به سمت توسعه نیروگاه‌های خورشیدی است

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: شرکت برق زنجان در حال حاضر تامین برق ۲۱ شهر، ۱۶ بخش و ۴۶ دهستان با ۶۲۷ مگاوات پیک‌بار و ۴۸۹ هزار مشترک را بر عهده دارد.

پیام جوادی ظهر امروز (۲۸ آبان‌ماه) در نشست ‌خبری، با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با نگاهی به افق‌های روشن ترسیم شده در برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور، خود را مقید در رسیدن به قله‌های رفیع این برنامه می‌داند، اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۷۹۱ دستگاه پست هوایی و زمینی با قدرتی حدود ۱۶۲۵.۴۷ مگاولت آمپر در استان داریم که ۱۴ هزار ۶۸۵ کیلومتر حجم شبکه فشار متوسط هوایی _ زمینی و شبکه فشار ضعیف هوایی _ زمینی است.

وی با اشاره به اینکه رسالت و ماموریت شرکت توزیع برق استان، تامین برق مطمئن و پایدار با رویکرد اقتصادی و مشتری‌مداری است، تصریح کرد: گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، گامی برای ذخیره منابع برای نسل‌های آینده است. راهبرد آینده حرکت به سمت توسعه نیروگاه‌های خورشیدی است.

این مسئول احداث ۱۱ نیروگاه خورشیدی از مهر ۱۴۰۰ تا مهر ۱۴۰۱ از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تامین ۲۰ درصدی برق مصرفی ادارات از نیروگاه‌های تجدیدپذیر به ظرفیت ۳۴۲ کیلووات را از برنامه‌های پیش‌رو عنوان کرد و افزود: برای سال‌جاری مدیریت اجرای پروژه سلول‌های خورشیدی برای ۳۰۰۰ خانوار تحت حمایت در استان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از طرفی برای هر خانوار ۵ کیلووات سلول خورشیدی نصب خواهد شد که از تعداد هدف‌گذاری شده تاکنون، ۱۵۰ خانوار اطلاعات لازم را تکمیل کرده‌اند تا نسبت به خرید و تحویل تجهیزات اقدام شود. ۷۵۰ خانوار نیز در مرحله تکمیل اطلاعات بوده و بزودی اطلاعات آنها ارائه خواهد شد.

جوادی در ادامه به وضعیت آماری شرکت توزیع نیروی برق در استان اشاره و اذعان کرد: ۱۴ هزار و ۷۵۵ کیلومتر جمع کل شبکه توزیع برق استان زنجان بوده و تعداد دستگاه‌های پست استان ۱۱۰۲۵ است.

وی با اشاره به تغییرات افزایش ۱۷ درصدی برق صنعتی که روشن‌گر تولید بیشتر استان است، افزود: ۷۹.۵ درصد مشترکان شرکت، مصرف‌کنندگان ‌خانگی هستند. همچنین بخش تجاری ۱۳.۴ درصد، عمومی ۳.۸ و کشاورزی ۱.۹ درصد از مشترکان را شامل می‌شود.

این مسئول با اشاره به درصد مصرف مشترکان برق استان براساس تعرفه، گفت: ۵۲ درصد مصرف را مشترکان صنعتی،۲۳ درصد بخش کشاورزی و همچنین ۱۶ درصد مصرف مربوط به بخش خانگی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اهمیت هوشمندسازی سیستم برق، بیان کرد: سکسیونرهای کنترل از راه دور فعال استان زنجان ۲۱۰ عدد است که کنتور هوشمند فعال تک‌فاز ۱۲۷ و کل کنتورهای هوشمند استان ۱۰ هزار ۷۶۴ عدد است.  

جوادی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تابستانی بدون خاموشی سپری کردیم و این را مرهون مصرف درست مردم می‌دانیم، اظهار کرد: قطعی‌های جزئی، ناشی از اتصالات و یا حفاظت و تامین شبکه اتفاق می‌افتاد؛ البته در طول این ایام واحدهای صنعتی و تجاری نیز همکاری خوبی با شرکت داشتند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده در فصل زمستان و مدیریت مصرف در این ایام، گفت: در زمستان در تراز تولید، مصرف و تامین برق مشکلی نخواهد بود؛ چرا که نیروگاه‌هایی ویژه مسئول تامین برق در فصل زمستان هستند اما چون این نیروگاه‌ها حرارتی بوده لذا در تامین سوخت ‌آن ممکن است به مشکل برخورد کنیم.

این مسئول به هماهنگی واحدهای صنعتی در خاموشی و جابه‌جایی آن براساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده اشاره کرد و ادامه داد: در واحدهای صنعتی ۱۳۸۸ تعداد مشترک ثبت شده وجود دارد که با تلاش صاحبان این واحدها در تابستان امسال ۲۸۰ مگاوات برق صرفه‌جویی شد.

جوادی در بخش دیگری توجه به برچسب انرژی لوازم برقی و تعویض لوازم فرسوده، رعایت دمای استاندارد ۱۸ الی ۲۳ در منازل و پوشیدن لباس‌های زمستانی را از اقداماتی عنوان کرد که باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود و ادامه داد: استفاده نکردن از لوازم پرمصرف در ساعت ۱۸ الی ۲۲، استفاده از لامپ‌های کم مصرف و خاموش کردن لامپ‌های اضافه و استفاده از چراغ‌های سنسوردار را در کاهش مصرف برق حائز اهمیت است. کاهش مصرف برق و گاز به میزان ده درصد ما را از گذران زمستان بدون خاموشی مطمئن می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه تا پایان مهر امسال، ۱۱۶ چاه برق‌دار شده ‌است، تشریح کرد: تعداد چاه‌های استان زنجان ۱۲ هزار ۶۶۹ حلقه بود که از این تعداد ۶۵۹۷ حلقه چاه برق‌دار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha