• یکشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401090603749
  • منبع : نمایندگی اردبیل

تأسیس هنرستان مشترک با جمهوری آذربایجان در دستور کار آموزش و پرورش استان اردبیل

تأسیس هنرستان مشترک با جمهوری آذربایجان در دستور کار آموزش و پرورش استان اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تأسیس هنرستان مشترک با جمهوری آذربایجان در شهرستان بیله‌سوار در دستور کار آموزش و پرورش استان اردبیل است.

کلام‌اله صفری ۶ آذر در جلسه شورای دبیران و هنرآموزان هنرستان استاد فرشچیان اردبیل از تشکیل کارگروه ویژه برای ساماندهی رشته‌های هنرستان‌های استان اردبیل خبر داد و گفت: تأسیس هنرستان مشترک با جمهوری آذربایجان در شهرستان بیله‌سوار در قالب دیپلماسی علمی در دستور کار آموزش و پرورش استان اردبیل است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: با تأسیس این هنرستان، فرصت‌های مناسبی از قبیل تبادل علمی و مهارتی و استفاده از تکنولوژی و امکانات فراملی برای هنرآموزان فراهم خواهد شد.

به گفته وی، هویت آموزش و پرورش بر مبنای همکاری و تعاون بوده، بنابراین لازم است با تلاش و روحیه جهادی دست در دست هم مشکلات موجود در آموزش و پرورش را حل کنیم.

صفری بیان کرد: در ۱.۵ سال گذشته با همکاری آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی در سه مرحله تجهیزات مختلفی با هنرستان‌های ناحیه ارسال شده است.

وی تصریح کرد: امسال با تلاش‌های فراوان، تجهیزات هنرستانی در ۲ مرحله به ارزش تقریبی ۵۰ میلیارد تومان به هنرستان‌های استان ارسال شده است.

به گفته صفری، رفع کمبود کتب درسی دانش‌آموزان، استعدادیابی دانش‌آموزان در مدارس، احصای لیست مشکلات و کمبودهای هنرستان‌ها بررسی شده و در راستای رفع این مشکلات اقدام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۹۰ درصد فرهنگیان استان اردبیل مشمول رتبه‌بندی شده‌اند، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در آذرماه احکام واقعی همکاران صادر شود.

صفری همچنین یادآور شد: یک‌هزار و ۲۰۰ نیروی خدماتی در استان مورد نیاز است که با پیگیری‌های وزارت در راستای رفع این نیازمندی هستیم.

وی همچنین به بسته شدن قرارداد ساخت ۱۳۰ کلاس درس با خیرین مدرسه‌ساز اشاره کرد و گفت: با این اتفاق خوب امیدواریم کمبود شدیدی که در فضای آموزشی استان به ویژه در شهر اردبیل داریم جبران شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha