• پنجشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401091711571
  • خبرنگار : 50182

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

پروژه غیرفعال بهداشتی و درمانی در کرمانشاه نداریم 

پروژه غیرفعال بهداشتی و درمانی در کرمانشاه نداریم 

ایسنا/کرمانشاه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فعال سازی دو هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان استان خبر داد.

دکتر قباد محمدی در مراسم پاسداشت روز پرستار که امروز (۱۷ آذر)  با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت در محل بیمارستان امام خمینی (ره)اسلام آبادغرب برگزار شد، با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان گفت: اگر به یک خدمت ارزشمند دولت در حوزه پرستاری اشاره کنیم بحث اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که پرستاران حدود ۱۶ سال چشم انتظار اجرای آن بودند.

وی افزود: دولت از زمان روی کار آمدن پیگیر اجرای این طرح بود که خوشبختانه بعد از ۱۶ سال این خواسته به حق و آرزوی دیرینه پرستاران امسال محقق شد و ۲.۲ برابر میانگین مبلغ کارانه به صورت علی الحساب به حساب پرستاران واریز شده و مابقی هم واریز می‌شود.

محمدی اقدام ارزشمند دیگر دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان را فعال سازی پروژه های عمرانی این حوزه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تمام پروژه های بهداشتی و درمانی استان که چندین سال متوقف بودند فعال شده و هم اکنون هیچ پروژه غیرفعالی در سطح استان نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مجموع پروژه های عمرانی حوزه بهداشت و درمان استان را دو هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

محمدی گفت: در حوزه شهرستان اسلام آبادغرب ساخت کلینیک بیمارستان امام خمینی (ره) که شش سال متوقف بود هم اکنون آغاز شده و ۱۵ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور برای آن اعتبار گرفته ایم.

وی افزود: همچنین اعتبار لازم برای بیمارستان شهرستان دالاهو هم در این سفر لحاظ شده و این پروژه نیز هم اکنون فعال است.

محمدی گفت: همچنین ساخت یک مرکز فوریت ها هم در شهرستان اسلام آباد غرب در دستور کار است.

وی افزود: مرکز شبانه روزی حمیل هم امروز افتتاح می‌شود و حدود ۸۰ درصد کادر این مرکز تامین شده است.

محمدی از اتمام عملیات عمرانی اورژانس بیمارستان اسلام آباد غرب تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: برای این پروژه نیز ۱۷ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

وی افزود: برای تجهیز این مرکز نیز چهار تا پنج میلیارد اعتبار نیاز است و این مرکز در دهه فجر امسال عملا خدمات رسانی خود را به مردم آغاز می‌کند.

محمدی از خریداری یک دستگاه ام.آر. آی برای بیمارستان امام خمینی اسلام آباد غرب خبر داد و افزود: این دستگاه به ارزش ۳۵ میلیارد تومان به همت و پیگیری نماینده شهرستان خریداری شده و تاپایان امسال نصب می‌شود.

وی در ادامه گفت: اینها تنها بخشی از خدمات دولت سیزدهم در شهرستان اسلام آباد غرب است و همه باید دست به دست هم بدهیم تا کمبودها و مشکلات را جبران کنیم.

محمدی به تاثیر تحریم ها بر حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: دشمنان ما در حالی دم از حقوق بشر می‌زنند که تحریم های آنها به مردم ایران و بیماران خسارت بسیاری وارد کرده است.

وی افزود: حتی بیماران پروانه ای که کودکانی معصوم هستند از این تحریم های ظالمانه در امان نماندند و امکان خرید داروی آن ها فراهم نیست.

محمدی گفت: با توجه به این شرایط و با توجه به این میزان خصومت و دشمنی همه باید در کنار هم برای رفع مشکلات و پیشرفت بیش از پیش کشور تلاش کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha