• یکشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401092013280
  • خبرنگار : 50163

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد

اهتمام جدی برای پیگیری طرح ویژه سلطانیه

اهتمام جدی برای پیگیری طرح ویژه سلطانیه

ایسنا/زنجان نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: به صورت جدی پیگیر اجرای طرح ویژه سلطانیه هستیم.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به موضوع طرح ویژه سلطانیه، اظهار کرد: برای طرح ویژه سلطانیه، برخی مدیران استانی همراه نبودند که با عنایت مسئولان عالی دولت، این مشکل رفع و جابه‌جایی‌هایی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه طرح ویژه سلطانیه یکی از مواردی است که از سال ۹۵ معطل مانده، تصریح کرد: این امر در حالی است که سلطانیه گردشگرپذیرترین شهر استان به شمار می‌رود و نقش‌محوری در این حوزه در زنجان ایفا می‌کند.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه گنبد سلطانیه که باید تبدیل به فرصت بزرگ برای پیشرفت استان و شهرستان شود این نقش را ایفا نمی‌کند، تاکید کرد: وجود برخی مشکلات سبب شده مردم اقبالی به گنبد نشان ندهند.

این مسئول با یادآوری اینکه یکی از مشکلات موجود این است که برای این گنبد  زندان درست شده که عملا ارتباط مردم را با گنبد قطع کرده‌اند، یادآور شد: محوطه گنبد به شکل مخروبه است و صندلی‌های بیرون از حصارها و پشت به گنبد طراحی شده است که وقتی فرد روی آن می‌نشیند عملا گنبد را نمی‌بیند.

نائب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه برای حل این مشکلات طرحی تهیه شده تا با جمع‌آوری این حصارها شاهد آشتی مجدد مردم با گنبد باشیم، اذعان کرد: ساماندهی ارگ تاریخی سلطانیه از مطالبات مردم است.

به گزارش ایسنا، در سال ۹۵ و ۹۶ در شورای عالی معماری شهرسازی که طرح تفصیلی شهر سلطانیه را تصویب می‌کردند با درخواست و با نظر شورای عالی معماری شهرسازی به تصویب رسید که طرح ویژه‌ای برای شهر تهیه شود که در این طرح میراث فرهنگی نقش پررنگی دارد.

طرح تفصیلی و جامع شهر سلطانیه ۲۸۷ هکتار محدوده دارد که از این میزان ۲۶۰ هکتار پهنه، عرصه میراثی، حریم درجه یک، دو و سه است. همچنین اولین طرح جامع این شهر سال ۸۹ مصوب شد و افق طرح نیز سال ۱۴۰۵ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha